W czasach, gdy tak szybko zmieniają się realia gospodarki, nie da się utrzymać rentowności bez dokładnej znajomości tzw. kluczowych wskaźników efektywności (Key Performance Indicators - KPI). A te właśnie policzy nam system klasy Business Intelligence lub specjalizowany moduł analityczny, zintegrowany z systemem ERP.
Dzięki KPI można kontrolować funkcjonowanie całego łańcucha logistycznego zgodnie z wyznaczonymi celami strategicznymi firmy (dotyczącymi np. maksymalizacji zysku). Wskaźniki te odzwierciedlają bieżące tendencje zachodzące w procesach - takich jak wzrosty i spadki cen, zmiany ilości nabywanego towaru, tendencje wykorzystania kontraktów, analiza wydajności dostawców, tendencje kosztów itp. Aktualne pomiary dają możliwość negocjowania cen zarówno po stronie dostawców jak i klientów.
Kontrola KPI pozwala sterować doborem dostawców oraz wyborem regionów i rynków zbytu, kategoryzować klientów itp. Pomiar produktywności pozwala rozpoznawać wąskie gardła w łańcuchu dostaw. Dzięki codziennym raportom można zrozumieć, jak koszt zakupów wpływa na dzisiejsze wyniki firmy.
Główne korzyści takiego podejścia:
• możliwość formułowania strategii zakupów, sprzedaży, produkcji
• maksymalna rentowność
• identyfikacja potencjalnych oszczędności
• większa efektywność
• dokonywanie porównań wskaźników dla różnych okresów, dzięki czemu można dokładnie poznać najważniejsze kierunki działalności firmy
• analiza kosztów, jakości dostaw, trendów jakości produkcji
• optymalizowanie bazy dostawców
• obniżanie kosztów procesów, skracanie cykli i eliminacja błędów
Analizy danych biznesowych dostarczane są dzisiaj głównie za pośrednictwem specjalizowanych konsoli – tak, jak to umożliwia np. rozwiązanie Oracle Business Intelligence. Konsole działają w środowisku opartym na technikach WWW, udostępniając użytkownikom interaktywny interfejs, prezentujący informacje przefiltrowane i oraz spersonalizowane stosownie do tożsamości i roli odbiorcy.
I co najważniejsze: wszystkie dane są prezentowane w sposób intuicyjny i zrozumiały, co ułatwia użytkownikom podejmowanie precyzyjnych i skutecznych decyzji.
O autorze
Ryszard Krawczyński jest Głównym konsultantem sprzedaży Aplikacji Oracle w Oracle Polska.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz