piątek, 5 grudnia 2014

Lepsza kontrola biznesu dzięki KPI

Ryszard Krawczyński 
Posiadanie (i używanie) systemu analitycznego jest dzisiaj niezbędne w firmie produkcyjnej. 
W czasach, gdy tak szybko zmieniają się realia gospodarki, nie da się utrzymać rentowności bez dokładnej znajomości tzw. kluczowych wskaźników efektywności (Key Performance Indicators - KPI). A te właśnie policzy nam system klasy Business Intelligence lub specjalizowany moduł analityczny, zintegrowany z systemem ERP.

Dzięki KPI można kontrolować funkcjonowanie całego łańcucha logistycznego zgodnie z wyznaczonymi celami strategicznymi firmy (dotyczącymi np. maksymalizacji zysku). Wskaźniki te odzwierciedlają bieżące tendencje zachodzące w procesach - takich jak wzrosty i spadki cen, zmiany ilości nabywanego towaru, tendencje wykorzystania kontraktów, analiza wydajności dostawców, tendencje kosztów itp. Aktualne pomiary dają możliwość negocjowania cen zarówno po stronie dostawców jak i klientów. 

Kontrola KPI pozwala sterować doborem dostawców oraz wyborem regionów i rynków zbytu, kategoryzować klientów itp. Pomiar produktywności pozwala rozpoznawać wąskie gardła w łańcuchu dostaw. Dzięki codziennym raportom można zrozumieć, jak koszt zakupów wpływa na dzisiejsze wyniki firmy.

Główne korzyści takiego podejścia:
•  możliwość formułowania strategii zakupów, sprzedaży, produkcji
•  maksymalna rentowność
•  identyfikacja potencjalnych oszczędności
•  większa efektywność
•  dokonywanie porównań wskaźników dla różnych okresów, dzięki czemu można dokładnie poznać najważniejsze kierunki działalności firmy
•  analiza kosztów, jakości dostaw, trendów jakości produkcji
•  optymalizowanie bazy dostawców
•  obniżanie kosztów procesów, skracanie cykli i eliminacja błędów

Analizy danych biznesowych dostarczane są dzisiaj głównie za pośrednictwem specjalizowanych konsoli – tak, jak to umożliwia np. rozwiązanie Oracle Business Intelligence. Konsole działają w środowisku opartym na technikach WWW, udostępniając użytkownikom interaktywny interfejs, prezentujący informacje przefiltrowane i oraz spersonalizowane stosownie do tożsamości i roli odbiorcy. 
I co najważniejsze: wszystkie dane są prezentowane w sposób intuicyjny i zrozumiały, co ułatwia użytkownikom podejmowanie precyzyjnych i skutecznych decyzji. 

O autorze
Ryszard Krawczyński jest Głównym konsultantem sprzedaży Aplikacji Oracle w Oracle Polska.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz