środa, 13 maja 2015

Generacja Y jako pracownicy: poważne wyzwanie dla pracodawców

Nowy artykuł prezesa Oracle Marka Hurda na LinkedIn
Niedawno na naszym Blogu (TUTAJ) zamieściliśmy omówienie wyników raportu „Millennials and mobility: how businesses can tap into the app generation. Wynika z niego, że dla ludzi „pokolenia Millenium” aplikacje mobilne są dzisiaj niezbędnym elementem codziennego życia, a także pracy zawodowej.
Ostatnio głos w sprawie pokolenia Millenium zabrał także prezes Oracle Mark Hurd w swoim najnowszym artykule opublikowanym na platformie LinkedIn.

Mark Hurd zwraca uwagę czytelników na fakt, że wspomniane pokolenie – zwane także Generacją Y, od kilku lat zaczyna wkraczać na rynek pracy i że oznacza to nie lada wyzwanie dla pracodawców. Należący do tej grupy ludzie są urodzeni w latach 80. i 90. XX wieku i od młodości mieli do czynienia z dominującymi dzisiaj technologiami – takimi jak np. urządzenia mobilne. Nie bez powodu nazywa się ich czasem „pokoleniem iPodów”.

Fakt, że ci młodzi ludzie są tak bardzo zaprzyjaźnieni z najnowszymi gadżetami i aktywnie korzystają z technologii cyfrowych ma ogromny wpływ na to, jak zachowują się jako potencjalni pracownicy. Z cytowanego wcześniej raportu wynika, że aplikacje mobilne to dla nich nie tylko „gadżety”, lecz również niezbędny element codziennego życia – nie tylko prywatnego, ale także zawodowego.

Mark Hurd przytacza wnioski z innego badania, raportu Millennials at work” firmy PwC. W tym opracowaniu jeszcze dogłębniej zanalizowane są cechy przedstawicieli Generacji Y jako pracowników. Jedną z najważniejszych jest ich niechęć do pracowania w jednej firmie przez długi czas. Dla pokolenia Millenium nie jest istotna stabilność – ludzie ci bardziej cenią sobie elastyczny czas pracy oraz swobodę, czego efektem jest zmienianie pracy nawet co kilka lat. „Millenialsi” wolą zarabiać mniej, a za to mieć więcej czasu na realizowanie własnych pasji oraz na poprawianie jakości swego życia prywatnego.

O tym że sytuacja jest naprawdę poważna świadczą stwierdzenia raportu PwC: za 5 lat ludzie Generacji Y będą stanowili połowę wszystkich zatrudnionych, a 60% z nich zmieni pracę przed upływem 3 lat. 
Jak zatrzymać w firmie te produktywne i bez wątpienia bardzo inteligentne talenty? 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz