Nowy artykuł prezesa Oracle Marka Hurda na LinkedIn
Niedawno na naszym Blogu (TUTAJ) zamieściliśmy omówienie
wyników raportu „Millennials and mobility: how businesses can tap into
the app generation”. Wynika z niego, że
dla ludzi „pokolenia Millenium” aplikacje mobilne są dzisiaj niezbędnym elementem codziennego życia, a także pracy
zawodowej.
Ostatnio głos w sprawie pokolenia
Millenium zabrał także prezes Oracle Mark Hurd w swoim najnowszym artykule
opublikowanym na platformie LinkedIn.
Mark Hurd zwraca uwagę czytelników na fakt,
że wspomniane pokolenie – zwane także Generacją Y, od kilku lat zaczyna
wkraczać na rynek pracy i że oznacza to nie lada wyzwanie dla pracodawców.
Należący do tej grupy ludzie są urodzeni w latach 80. i 90. XX wieku i od
młodości mieli do czynienia z dominującymi dzisiaj technologiami – takimi jak np.
urządzenia mobilne. Nie bez powodu nazywa się ich czasem „pokoleniem iPodów”.
Fakt, że ci młodzi ludzie są tak bardzo
zaprzyjaźnieni z najnowszymi gadżetami i aktywnie korzystają z technologii
cyfrowych ma ogromny wpływ na to, jak zachowują się jako potencjalni
pracownicy. Z cytowanego wcześniej raportu wynika, że aplikacje mobilne to dla
nich nie tylko „gadżety”, lecz również niezbędny element codziennego życia –
nie tylko prywatnego, ale także zawodowego.
Mark Hurd przytacza wnioski z innego
badania, raportu „Millennials at work” firmy PwC. W tym opracowaniu jeszcze
dogłębniej zanalizowane są cechy przedstawicieli Generacji Y jako pracowników.
Jedną z najważniejszych jest ich niechęć do pracowania w jednej firmie przez długi
czas. Dla pokolenia Millenium nie jest istotna stabilność – ludzie ci bardziej
cenią sobie elastyczny czas pracy oraz swobodę, czego efektem jest zmienianie
pracy nawet co kilka lat. „Millenialsi” wolą zarabiać mniej, a za to mieć
więcej czasu na realizowanie własnych pasji oraz na poprawianie jakości swego życia
prywatnego.
O tym że sytuacja jest naprawdę poważna
świadczą stwierdzenia raportu PwC: za 5 lat ludzie Generacji Y będą stanowili połowę
wszystkich zatrudnionych, a 60% z nich zmieni pracę przed upływem 3 lat.
Jak zatrzymać w firmie te produktywne i bez wątpienia bardzo inteligentne talenty?
Jak zatrzymać w firmie te produktywne i bez wątpienia bardzo inteligentne talenty?
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz