środa, 1 czerwca 2016

Epoka biznesu cyfrowego

Technologie, które stały się częścią naszego codziennego życia, takie jak serwisy społecznościowe, rozwiązania mobilne czy przetwarzanie w chmurze, radykalnie zmieniają sposób prowadzenia działalności gospodarczej.

Biznes cyfrowy to wykorzystanie technologii cyfrowych do promowania, sprzedaży oraz udostępniania udoskonalonych i innowacyjnych produktów, usług i doświadczeń. Technologie cyfrowe pozwoliły przedsiębiorstwom na całym świecie zapewnić lepszą obsługę klienta i zwiększyć wydajność operacyjną. Umożliwiają im również ciągłe rozwijanie innowacyjnych modeli biznesowych, które tworzą nowe rynki bądź zasadniczo przeobrażają te istniejące.

Jaki wpływ wywierają technologie cyfrowe?
 

Technologie cyfrowe przekształcają obecnie świat biznesu na wiele sposobów. Na przykład zmieniają procesy decyzyjne, ponieważ zwiększają elastyczność i umożliwiają pracownikom lub kierownikom niższego szczebla podejmowanie decyzji. Zmusza to liderów biznesu do przejęcia sposobu myślenia rodzimych użytkowników technologii cyfrowych, tj. tych, którzy wychowali się w świecie cyfrowym i dla których jest on całkowicie naturalny. Ponieważ tacy użytkownicy to przyszli klienci i pracownicy większości przedsiębiorstw, odniesienie sukcesu biznesowego wymaga instynktownego wyczucia, jakie produkty pasują do świata cyfrowego, oraz sprzedawania ich w sposób atrakcyjny dla klientów obeznanych z technologią.

Wzrost ilości i ważności danych ma również bardzo istotne konsekwencje. Mądrze zarządzane firmy demokratyzują dostęp do danych, dzięki czemu nowe grupy użytkowników, poprzednio mające niewielki dostęp do niektórych danych bądź całkiem pozbawione takiego dostępu, mogą obecnie wykrywać niedostrzeżone przedtem prawidłowości i okazje, aby następnie odpowiednio je wykorzystać.

Charakterystyczne cechy biznesu cyfrowego
 

Oracle definiuje cechy biznesu cyfrowego w następujący sposób:
  • Nowe spojrzenie na wyzwania: W biznesie cyfrowym patrzy się na wyzwania z nowej perspektywy i pod różnymi kątami.
  • Szybkie tempo: Cyfrowe przedsiębiorstwa działają w szybkim tempie, badając, testując i oceniając dotychczasowe idee oraz generując nowe w czasie rzeczywistym, w interaktywnym i dynamicznym środowisku.
  • Intensywne eksperymentowanie: Liderzy biznesu cyfrowego doceniają znaczenie uczenia się poprzez praktyczne działanie. Stosują podobny model jak w branży inwestycji finansowych — testują wiele małych projektów, a potem wdrażają na większą skalę te, które odniosły sukces.
  • Docenianie korzyści z błędów: Liderzy biznesu cyfrowego uznają, że błąd może być niekiedy dobrą rzeczą, ponieważ często prowadzi do późniejszych innowacji kończących się sukcesem.
  • Przekształcanie danych w korzyści: Liderzy technologii cyfrowych intensywnie inwestują w analizy danych w celu szukania nowych możliwości biznesowych.
Aby poznać stan cyfrowej transformacji w polskich instytucjach i firmach IDC na zlecenie Oracle przeprowadza specjalne badanie skierowane do osób zarządzających wybranych polskich organizacjach.
 

Podsumowanie badania będzie przedstawione podczas konferencji 6 lipca w Warszawie, o której pisaliśmy TUTAJ. 
Zapraszamy do rejestracji!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz