środa, 29 czerwca 2016

Marketing cyfrowy

Michał Skowroński, Architekt rozwiązań Customer Experience w Oracle Polska


Wszystkich nas dotyka dziś cyfrowa rewolucja. Coraz więcej branż i usług opanowują nowi cyfrowi gracze, którzy korzystają z najnowszych technologii i wykorzystują zmiany zachowań konsumentów i ich obecność w cyfrowym świecie. 
Oracle, który od wielu lat prowadzi prawdziwą „ofensywę w chmurze”, dołączył do swojego portfolio także aplikacje i usługi z obszaru Customer Experience i konsekwentnie buduje zunifikowaną platformę, uwzględniając wiedzę i doświadczenia z obszaru Digital. Mowa tutaj w szczególności o marketingu, którego cyfrowe oblicze powoli zaczyna dominować, zwłaszcza mając na uwadze konsumentów, którzy uodparniają się na tradycyjne reklamy i szablonowe podejście.

Platforma Oracle Marketing Cloud to nie tylko narzędzia, ale również kompleksowe podejście do działań marketingowych - począwszy od danych aż po wsparcie biznesowe, szkolenia branżowe z najlepszych praktyk marketingu cyfrowego oraz ciągła praca w ramach success management. To całościowe podejście nazywamy Data-Driven Marketing.
Oparta o technologię BlueKai, Data Management Platform jest pierwszym krokiem do rozpoczęcia działań z klientami. To tutaj gromadzą się anonimowe profile klientów tworzone w oparciu o ich cyfrową aktywność (ok. 700 mln profili) skategoryzowane według ponad 40 tys. atrybutów. Cała magia tego rozwiązania, to możliwość łączenia danych anonimowych z posiadanymi już w organizacji danymi klientów i ogromne możliwości optymalizacji kampanii, kierowania ich do właściwych segmentów oraz analizowania ich efektywności.
Równoległym etapem jest personalizacja podejścia do klientów na portalach i stronach WWW. Wielowariantowe testy oraz dynamiczne zmiany wyglądu strony czy e-sklepu w zależności od profilu klienta, jego zachowania, a nawet aktualnej pogody pozwalają dużo lepiej dopasować się do wymagań cyfrowych klientów.

Gdy już udało się przyciągnąć i zaangażować potencjalnych klientów, należy wykorzystać jak najwięcej zgromadzonych o nich informacji, aby każdego potraktować indywidualnie. Rozwiązania Oracle Cross-Channel Marketing pozwalają na zastosowanie spójnego podejścia w wielu kanałach, pomiędzy którymi przemieszczają się klienci, zarówno w tradycyjnych sklepach czy kioskach jak i w kanale mobile, social czy nawet z wykorzystaniem Internetu Rzeczy. Z drugiej strony, w przypadku procesów typu Lead Management, rozwiązanie Oracle Eloqua pozwala na efektywną kwalifikację i scoring klientów, wykorzystując całą wiedzę o cyfrowej mowie ciała potencjalnych partnerów biznesowych.

Niezmiernie ważnym elementem działań marketingu jest tzw. content. I tutaj też Oracle ma odpowiedni produkt. Rozwiązanie ułatwiające przygotowanie treści marketingowych pod konkretne segmenty klientów (persony) pozwala na przyciągnięcie i lepsze zaangażowanie potencjalnych klientów oraz analizę i utrzymywanie treści w najwyższej formie. Integracja w ramach jednej platformy marketingowej opisanych wyżej procesów cyfrowych, modułu personalizacji czy rozwiązań Social Marketing i Content Marketing dostarcza spójne środowisko, w którym marketingowcy będą mogli w pełni rozwinąć skrzydła i nie zastanawiać się tylko nad dokładaniem i integrowaniem kolejnych punktowych rozwiązań.

Teraz będzie liczyć się już tylko kreatywność i inwencja – resztę problemów z integracjami i synchronizacją danych zostawiamy dostawcy.


Dowiedz się więcej na temat Transformacji Cyfrowej

Oracle Digital Infowall
Zarejestruj się na konferencję "Krajobraz cyfrowej transformacji w Polsce"

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz