wtorek, 21 czerwca 2016

Spójna obsługa klienta kluczem do sukcesu w sprzedaży detalicznej

Bartosz Kubicki, Oracle Retail Global Business Unit
Klienci wszystkie swoje kontakty z firmą traktują jako jedną całość, detaliści nie mają więc wyboru - muszą się do tego dostosować. Wiele firm jednak wciąż nie potrafi zapewnić bezproblemowej obsługi wielokanałowej. 

Przyszłość handlu detalicznego będzie oparta na nowoczesnych technologiach, które znajdą zastosowanie na wielu obszarach ― od pozyskiwania źródeł zaopatrzenia, po obsługę punktów sprzedaży. Odpowiednie wykorzystanie technologii jest jednak tylko częścią szerszego procesu. Aby połączyć odseparowane od siebie obszary, firma musi zapewnić sprawny przepływ informacji, niezbędny do bezproblemowej obsługi klientów.

Detaliści muszą zacząć łączyć różne kanały sprzedaży w spójną całość. Często wymaga to uelastycznienia procesów biznesowych. Sukces jest w dużym stopniu uzależniony od szybkości działania. Detaliści potrzebują więc nowej kultury korporacyjnej, która ułatwi im szybsze podejmowanie decyzji.

Tradycyjne sklepy również mają przed sobą przyszłość. Przeprowadzone przez Oracle badania „Retail Without Limits” pokazały, że 62% klientów wciąż woli odwiedzać podczas zakupów tradycyjne sklepy. Zmienił się jednak cel istnienia takich placówek: nie jest nim już sfinalizowanie sprzedaży, ale ułatwienie klientowi wyboru produktu, który może zostać zakupiony zarówno w sklepie fizycznym, jak i przez Internet

Oracle pomaga przedsiębiorstwom w stworzeniu podstaw systemu, który umożliwia prowadzenie sprzedaży i realizację zamówień w dowolnym miejscu oraz przeglądanie w jednym widoku wszystkich operacji, w tym następujących trzech typów danych:
•  WSZYSCY KLIENCI W JEDNYM WIDOKU: Możliwość zestawiania i analizowania danych oraz wyciągania z nich wniosków.
•  CAŁY ZAPAS PRODUKTÓW W JEDNYM WIDOKU: Informacje na temat dostępności, pochodzenia oferowanych produktów i ich aktualnej pozycji w łańcuchu dostaw. 
•  WSZYSTKIE TRANSAKCJE W JEDNYM WIDOKU: Możliwość ujednolicenia obsługi klienta we wszystkich kanałach.

Dowiedz się więcej
Oracle Retail
Oracle Digital Infowall
Zarejestruj się na konferencję "Krajobraz cyfrowej transformacji w Polsce"

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz