środa, 15 czerwca 2016

Transformacja cyfrowa w działach HR

Tomasz Zubrzycki, HCM Sales Consultant, Oracle Polska
 

https://www.oracle.com/uk/applications/human-capital-management/index.html
Żyjemy w czasach, w których jako konsumenci stale doświadczamy, że firmy oferujące nam różnego rodzaju produkty i usługi dbają o relacje z nami, informują nas o ofercie i zapewniają wygodny kontakt za pomocą urządzeń mobilnych. Wszystko to jest możliwe dzięki zastosowaniu nowoczesnych technologii.
Firmy wsłuchują się w nasz głos poprzez media społeczościowe, analizują tzw. „digital body language”, przetwarzają ogromne ilości informacji zgromadzonych w systemach sprzedażowych -  wszystko po to, by zaoferować nam dokładnie to, czego potrzebujemy. Do kontaktów z nami wykorzystują nie tylko mailing, ale również serwisy takie jak Facebook, Twitter i różne blogi. Możemy poczuć się naprawdę ważni.

Ale co się dzieje, gdy patrzymy z perspektywy pracownika? Czy mamy podobne odczucia?
Prawdopodobnie nie zawsze jest tak kolorowo, gdyż często działy HR nie dysponują analogicznymi rozwiązaniami skierowanymi do pracowników. Przyczyn takiego stanu rzeczy jest wiele - do niedawna należały do nich brak na rynku odpowiednich rozwiązań oraz wysokie koszty związane z ich pozyskaniem. Na szczęście to już przeszłość. Nowoczesne rozwiązania dla HR oferowane przez firmę Oracle, budowane w podobnej filozofii, jak te przewidziane dla budowania relacji z klientami, są dziś na wyciągnięcie ręki.

Dzięki wygodnemu modelowi oferowania ich w formie usługi, czyli tzw. chmury, wdrożenie systemu skraca się z miesięcy do tygodni, a nawet dni. Niski koszt wejścia oraz stała, łatwa do zaplanowania opłata subskrypcyjna pozwala na sfinansowanie projektu z budżetu operacyjnego. Sukces projektu jest gwarantowany, gdyż praktycznie od pierwszego dnia wdrożenie jest  realizowane w oparciu o działający, wstępnie skonfigurowany system, należy jedynie zasilić go danymi oraz dostosować działające procesy do potrzeb organizacji.

Warto o tym pomyśleć. Jest to tym bardziej istotne, iż do niedawna komfortowy dla firm rynek pracodawcy coraz częściej staje się rynkiem pracownika. Wojna o talenty przybiera na sile. Przyciągnięcie, rozwój, angażowanie i zatrzymanie najlepszych pracowników wymaga nowoczesnych metod. Narzędzia społecznościowe wbudowane w przyjazne i zrozumiałe procesy HR, grywalizacje wspierające te procesy, aktywizowanie pracowników w obszarze tzw. „work-life balance”, wsparcie decyzyjne dla menedżerów oraz wygodny dostęp do systemu z każdego urządzenia, w dowolnym czasie i miejscu, to jedynie przykłady tego, co oferuje kompletne rozwiązanie dla HR firmy Oracle.

Czy decyzja związana z wyborem nowoczesnego rozwiązania w obszarze HR wiąże się z jakimiś ryzykami? Oczywiście, że tak. Jedno z większych ryzyk dotyczy zagrożenia, że menedżerowie HR, którzy nie zdecydują się odpowiednio szybko na wprowadzenie takich rozwiązań w swoich organizacjach, zostaną w tyle za konkurencją i będą mieli ogromne trudności z zabezpieczeniem kwalifikacji i kompetencji niezbędnych do efektywnego działania.

Warto o tym pomyśleć już dziś i podjąć odpowiednie działania, zanim będzie za późno. 

Dowiedz się więcej na temat Oracle Digital

1 komentarz:

  1. Wdrażanie nowych systemów jest bardzo istotne, jeśli chcemy aby nasz biznes się rozwijał. Niedawno w mojej firmie wdrożyliśmy optymalizacji pracy działu HR. Czytałem o nim fajny artykuł na https://goodpoint.blog/ i rzuciłem pomysł na spotkaniu zarządu i udało się to wdrożyć w te wakacje

    OdpowiedzUsuń