poniedziałek, 11 września 2017

Oracle rozszerza pakiet IoT Cloud

Oracle przedstawił ważne rozszerzenia pakietu Oracle Internet of Things (IoT) Cloud, która obejmuje teraz wbudowane funkcje sztucznej inteligencji i uczenia maszynowego oraz rozwiązania Digital Twin i Digital Thread. 

Digital Twin (do zarządzania łańcuchem dostaw)
Rozwiązanie Digital Twin umożliwia cyfrową reprezentację fizycznych zasobów lub urządzeń. Poszerza tradycyjne modele analityczne. Jest oparte na modelu obiektowym, który zapewnia wielowymiarowy wgląd w dane bieżące, historyczne i prognostyczne oraz wymiary operacyjne i behawioralne danego zasobu. Dzięki temu zdalni użytkownicy mogą nie tylko monitorować jego stan w celu zapobiegania awariom, lecz również przeprowadzać symulacje na podstawie scenariusza „co-jeśli” w kontekście procesów biznesowych. Digital Twin udostępnia przedsiębiorstwom nowy model operacyjny interakcji ze światem fizycznym. Obniża koszty operacyjne i nakłady inwestycyjne, minimalizuje przestoje i optymalizuje wydajność zasobów. 

Digital Thread (do zarządzania łańcuchem dostaw)
Firmy korzystające z łańcuchów dostaw wydają miliony dolarów na systemy SCM i ERP, ale dane są najczęściej wprowadzane do tych systemów ręcznie. Digital Thread jest infrastrukturą połączonych procesów biznesowych. Wykorzystuje Internet Rzeczy i tworzy „system systemów” poprzez połączenie elementów, które w tradycyjnych środowiskach są od siebie odseparowane, za pomocą cyfrowego łańcucha dostaw. W ten sposób płynnie łączy cały proces obsługi łańcucha dostaw, od projektowania produktów poprzez realizację zamówień, zarządzanie produkcją i cyklem życia produktu oraz magazynowanie i transport po logistykę i zaopatrzenie.

Sztuczna inteligencja i uczenie maszynowe
Wbudowane funkcje sztucznej inteligencji i uczenia maszynowego są teraz w pełni zintegrowane ze wszystkimi rozwiązaniami Oracle w zakresie IoT. Technologie te umożliwiają wykorzystanie danych maszynowych w kontekście danych biznesowych pochodzących z aplikacji, które obsługują produkcję, serwis i konserwację oraz logistykę. Wbudowane operacyjne funkcje analityczne pomagają w wykrywaniu nieprawidłowości, przewidywaniu awarii sprzętu oraz wyborze najlepszych sposobów postępowania w celu rozwiązania problemów. 

Rozwiązania branżowe oparte na aplikacjach IoT Cloud
•  Digital Field Service ― usługa umożliwiająca zdalne, inteligentne monitorowanie, przewidywanie awarii, naprawy drogą bezprzewodową oraz dynamiczne wysyłanie serwisantów w teren. Współdziała z rozwiązaniami IoT Asset Monitoring Cloud, CX Service Cloud, CX Engagement Cloud i CX Field Service Cloud. Pozwala na korzystanie z technologii rzeczywistości rozszerzonej do wspomagania napraw sprzętu.
•  Smart Connected Factory ― usługa, która pokazuje przebieg wykrywania incydentów, analizy przyczyn źródłowych oraz inteligentnego rozwiązywania problemów z opóźnieniem do kilku minut. Współdziała z rozwiązaniami IoT Production Monitoring Cloud, SCM Cloud i ERP Cloud. Umożliwia korzystanie z rzeczywistości wirtualnej w celu nawigacji po zakładzie produkcyjnym. Można ją również wykorzystać do zdalnego szkolenia pracowników.
•  Digital Fleet Management ― usługa umożliwia śledzenie wysyłek w czasie rzeczywistym, zarządzanie ryzykiem i synchronizację logistyczną. Współdziała z rozwiązaniami IoT Fleet Management Cloud i Oracle Logistics Cloud.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz