piątek, 23 października 2009

Pilnuj informacji podczas ich używania, nie pozwól na ich swobodny przepływ

Oracle Access Manager w połączeniu z Oracle Information Rights Management (IRMl) i Oracle Databáze Vault oferuje wyższy stopień zabezpieczenia, dokładnie taki, który uniemożliwi niechciany i planowany wyciek informacji. A jeśli do czegoś takiego mimo wszystko dojdzie, umie udzielić informacji prowadzących do wskazania winnika. I do naprawy stanu rzeczy.

„Informacja stała się nową ogólnoświatową walutą. Bazy danych są cyfrowymi bankami, w których są przechowywane i z których są pobierane cenne informacje.“ (Źródło: Badanie IDC, luty 2008)

Oracle IRM uzupełni sieć firmową o szyfrowanie dokumentów za pomocą cyfrowych podpisów (łącznie z pocztą elektroniczną) – dokumenty będzie można dzięki temu chronić przed nieuprawnioną ingerencją, monitorować ich przemieszczanie się po firmie (łącznie z monitoringiem wszystkich kopii). Bez użycia Oracle IRM nikt nie będzie mógł otworzyć dokumentu, a ci, którzy z niego korzystają, nie będą mogli pozyskiwać z niego informacji nawet poprzez wykonanie zdjęcia ekranu. W celu wyszukania informacji, które uległy wyciekowi, korzysta się z systemu znaków wodnych. Uzupełnienie o Oracle Access Manager umożliwi lepsze zarządzanie tożsamością i logowaniem, łącznie ze wsparciem usług i aplikacji internetowych. A Oracle Database Vault pomoże na przykład również tam, gdzie administrator bazy danych miał w normalnych okolicznościach dostęp do danych, których w rzeczywistości nie powinien widzieć.

Jak to właściwie działa? (fragment dokumentacji produktowej)

Do każdego dokumentu jest przyporządkowana polityka bezpieczeństwa i sam dokument zostaje asymetrycznie zaszyfrowany, co uniemożliwia niedozwolony dostęp do dokumentu. Łatwe w instalacji oprogramowanie (agent) wymusza stosowanie zasad polityki bezpieczeństwa w systemach użytkowników finalnych poprzez bezproblemową integrację ze środowiskiem Windows i aplikacjami biurowymi pakietu Microsoft Office czy aplikacją Adobe Reader. Każda polityka, przechowywana i zarządzana na serwerach Oracle Information Rights Management, oraz taka, którą posiada i eksploatuje sam klient, może być wykorzystana do tysięcy dokumentów. Dzięki temu stanowi ona skalę rozwiązań dla całej organizacji, a przy tym można ją obsługiwać mając wiedzę przeciętnego użytkownika komputera.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz