czwartek, 5 września 2013

Technologie na użytek biznesu - rozmowa z Bartoszem Soroczyńskim

We wrześniowym numerze miesięcznika Manager ukazał się wywiad z Dyrektorem Generalnym Oracle Polska Bartoszem Soroczyńskim. W rozmowie zostały obszernie omówione tematy najnowszej oferty Oracle i strategii Korporacji Oracle w naszym kraju:

W jaki sposób Oracle pod Pana kierownictwem zamierza adresować najważniejsze współczesne trendy i tendencje w informatyce biznesowej?

Strategia działania Oracle na całym świecie polega na tym, że wyprzedzamy oczekiwania klientów i wprowadzamy do naszej oferty wszystkie nowoczesne technologie jeszcze w momencie, gdy są one kompletną nowością. Zadaniem moim i mojego zespołu jest przekonanie polskich firm i organizacji do zastosowania tych nowinek w ich systemach. 
Dobrym przykładem może być fenomen Big Data. Ogromne ilości informacji kryjące się pod tą nazwą mogą być bardzo użyteczne dla przedsiębiorstw – pokazujemy klientom, że odpowiednio zarządzane Big Data mogą być źródłem ogromnej przewagi, gdy uda się wydobyć z nich wartościowe i unikatowe dane. Zjawisko Big Data dopiero dzisiaj zaczyna nabierać znaczenia, jednak Oracle już kilka lat temu przygotował się na jego nadejście i obecnie jest jedynym producentem, który oferuje kompletne i zintegrowane rozwiązanie do obsługi pełnego zakresu tej tematyki. Naszym systemem programowo-sprzętowym do składowania i analizowania „wielkich danych” jest Oracle Big Data Appliance, gotowy kombajn zawierający platformę obliczeniową, zintegrowany system pamięci masowej i specjalistyczne oprogramowanie do gromadzenia i zarządzania danymi bez określonej struktury. 
Drugim kluczowym trendem jest cloud computing. I tu także Oracle odpowiednio wcześnie rozpoczął prace nad rozwojem usług udostępnianych w modelu chmury, dzięki czemu Oracle Cloud obejmuje dzisiaj możliwość korzystania w tym modelu z infrastruktury (abonament na dostarczenie mocy obliczeniowej lub zasobów pamięci masowej – model IaaS), platform informatycznych (PaaS) i oprogramowania biznesowego (SaaS). Można nawet korzystać z bazy danych Oracle w modelu chmury (Oracle Database Cloud).

Jakby Pan krótko scharakteryzował najważniejsze cechy obecnej oferty Oracle dla biznesu?

Mówiąc najkrócej, najważniejszą cechą obecnej oferty Oracle jest jej kompletność. Żadna inna firma informatyczna nie ma dzisiaj w swoim portfolio tak szerokiej gamy elementów, z których można złożyć dowolnie skomplikowany system. Oracle może zaoferować produkty obsługujące każdą warstwę stosu technologii – od aplikacji, poprzez warstwę pośrednią i bazy danych, serwery i pamięci masowe, aż do procesorów. Wszystkie te warstwy oraz produkty w nich zawarte zostały zaprojektowane do wzajemnej współpracy, a także przetestowane pod względem maksymalnej efektywności. 
W dziedzinie aplikacji biznesowych oferujemy nie tylko systemy do zarządzania konkretnymi procesami - od ERP, poprzez HCM, zarządzanie wydajnością, czy CRM - ale także dedykowane rozwiązania branżowe – np. kompletne systemy dla energetyki, czy telekomunikacji. Stawiamy bardzo na oprogramowanie do zarządzania firmą w chmurze, oferując pełen zestaw aplikacji w modelu SaaS. Są tu aplikacje klasy ERP, CRM z obszaru sprzedaży i marketingu, innowacyjne rozwiązania wsparcia i obsługi klienta przeznaczone np. dla centrów obsługi, aplikacje HCM do zarządzania zasobami ludzkimi, a także rekrutacją nowych pracowników, ich wdrożeniem, rozwojem, czy ścieżką szkoleń.

Jaka jest obecnie strategia biznesowa Oracle?

Wyróżnikiem nowej strategii jest to, że Oracle zaczął się jeszcze bardziej koncentrować na wartości biznesowej dostarczanej klientom, starając się być zaufanym, strategicznym doradcą, który pomaga funkcjonować w trudnych warunkach gospodarczych poprzez wspieranie ich w wyróżnianiu się na tle konkurencji oraz w realizacji projektów innowacyjnych i optymalizacyjnych. Nasza firma ma w swojej ofercie sprawdzone rozwiązania wspierające zaawansowane transformacje biznesowe w różnych branżach, a to pomaga w poszukiwaniu i wdrażaniu coraz to nowszych rozwiązań usprawniających biznes. Tym samym Oracle przestaje być firmą jedynie technologiczną, stając się przede wszystkim partnerem wnoszącym wartość biznesową i wpływającym na strategię rozwoju swoich klientów.


Wywiad można przeczytać na stronach WWW miesięcznika Manager.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz