wtorek, 23 listopada 2010

Sprzęt + oprogramowanie = gotowe rozwiązania dla dowolnych procesów biznesowych

W roku 2010 Oracle połączył się z firmą Sun. W wyniku tej operacji Oracle stał się pierwszą w historii i jedyną firmą sektora IT, która jest projektantem, producentem i oferentem wszystkich komponentów potrzebnych do zbudowania wydajnego i kompleksowego rozwiązania informatycznego w przedsiębiorstwie czy instytucji - od procesora, przez wszystkie warstwy infrastruktury IT, aż po zaawansowane aplikacje.

Oracle jest obecnie jedynym dostawcą, który dzięki wiedzy i doświadczeniom zdobytym przez lata, jest w stanie dostarczyć zoptymalizowane środowisko, charakteryzujące się dużą skalowalnością, niespotykaną wydajnością i łatwością we wdrożeniu. Dzięki takiemu podejściu do budowy rozwiązań, działy IT mogą skupić się na projektach, bez straty czasu na wyszukiwanie odpowiedniego sprzętu pod oprogramowanie oraz testowanie i łączenie tych komponentów w jeden system.

Hardware and Software Engineered to Work Together

Nowa strategia Oracle rozwija się pod hasłem "Oprogramowanie i sprzęt, zaprojektowane żeby działać razem". Jednym z efektów jej działania jest stworzenie zestawów zawierających wszystko to, co jest potrzebne do uruchomienia dowolnego procesu biznesowego w Państwa firmie. Te rozwiązania nowej generacji oferują ogromną przewagę wydajności, skalowalności i niezawodności przy najniższych kosztach posiadania.

Kompletna oferta została przygotowana przez Oracle Polska wraz dystrybutorem Arrow ECS Sp. z o.o. i obejmuje serwery, pamięci masowe, oprogramowanie technologiczne, usługę wdrożeniową oraz serwis oprogramowania. Zakup gotowego rozwiązania kosztuje znacznie mniej niż same komponenty nabywane osobno, dzięki czemu finansowanie inwestycji jest bardziej elastyczne i zapewnia płynny rozwój firmy. Prezentowane w tym artykule rozwiązania są początkiem większej oferty dedykowanej dla średnich i dużych przedsiębiorstw, która będzie rozwijana w najbliższych miesiącach o kolejne obszary tematyczne.

Sześć zestawów, sześć zastosowań

Na początek Oracle i Arrow ECS mają przyjemność zaprezentować pierwsze sześć rozwiązań, które pozwalają łatwo stworzyć środowisko IT dla obsługi poniższych zastosowań:

1. Rozwiązanie bazodanowe ogólnego zastosowania,

2. Klaster serwerów bazodanowych,

3. Zarządzanie dostępem do danych,

4. Hurtownia danych i środowisko analityczne,

5. Zarządzanie dokumentami,

6. Wirtualizacja desktopów.

Prezentowane rozwiązania są unikalnym połączeniem technologii Sun Microsystems (obecnie Oracle Hardware) oraz oprogramowania Oracle; zawierają serwery, system operacyjny, pamięci masowe, urządzenia sieciowe, bazę danych Oracle Database oraz wybrane elementy pakietu oprogramowania warstwy pośredniej Oracle Fusion Midleware.

Wszystkie rozwiązania zostały wspólnie zaprojektowane i sprawdzone pod kątem współdziałania, by polepszyć wydajność, niezawodność, bezpieczeństwo oraz poprawić zarządzalność i jakość pracy Data Center.

Rozwiązanie bazodanowe (Oracle DB)

Zestaw zawiera sprawdzone, wydajne i bezpieczne środowisko zapewniające wsparcie dla wszystkich rodzajów baz danych i umożliwiające elastyczną rozbudowę rozwiązania.

W skład zestawu wchodzą:

  • Oracle Database Standard Edition One 11g dla nieograniczonej ilości użytkowników
  • Oracle Application Express do łatwego tworzenia aplikacji internetowych
  • Oracle Enterprise Manager, zapewniający łatwy w zarządzaniu interfejs graficzny
  • Serwer Sun Fire X4170 z systemem Oracle Solaris lub Oracle Enterprise Linux
  • Wsparcie serwisowe Oracle Premium

Klaster serwerów bazodanowych (Oracle RAC)

Rozwiązanie klastrowe wysokiej dostępności polega na połączeniu maszyn w grona, dzięki czemu awaria pojedynczego serwera nie powoduje utraty dostępu do danych. Sprawdzone, wydajne i niezawodne środowisko zapewnia wsparcie dla wszystkich rodzajów baz danych i jest doskonałą podstawą do konsolidacji serwerów.

W skład zestawu wchodzą:

  • Oracle Database Standard Edition 11g dla nieograniczonej liczby użytkowników
  • Oracle Real Application Clusters umożliwiający efektywne wykorzystanie serwerów poprzez automatyczne równoważenie obciążenia
  • Dwa serwery Sun Fire X4270 oraz macierz Sun StorageTek 2540
  • Wsparcie serwisowe Oracle Premium

Zarządzanie dostępem do danych (IRM)

Rozwiązanie stanowi zestaw do sprawowania kontroli nad informacją poufną. Zapewnia nadzór nad obiegiem dokumentów elektronicznych (włącznie z email), umożliwia zapobieganie nieautoryzowanemu kopiowaniu, edycji lub dostępowi do danych. Zestaw posiada unikalną funkcjonalność pozwalającą na odebranie dostępu do plików, nawet jeśli opuściły już firmę, pozwala na kreowanie polityki dostępu do różnych zakresów informacji.

Rozwiązanie jest zintegrowane ze środowiskiem Microsoft Office i Adobe Reader, nie utrudnia pracy użytkownikom dzięki integracji z systemem zabezpieczeń dostępu Windows - nie wymaga zatem dodatkowych haseł czy kluczy.

W skład zestawu wchodzą:

  • Oracle Database Standard Edition 11g dla nieograniczonej liczby użytkowników
  • Wybrane komponenty pakietu Oracle Identity Management
  • Serwer Sun Fire X4270 M2 - zapewniający elastyczną i wydajną platformę dla całego rozwiązania
  • Wsparcie serwisowe Oracle Premium

Hurtownia danych i środowisko analityczne (Oracle BI)

Zestaw zawiera kompletny zestaw narzędzi do analizy firmowych danych biznesowych. Zapewnia dostęp do informacji przez Internet bez konieczności instalacji oprogramowania klienckiego na komputerze użytkownika. Inne zalety zestawu, to możliwość podłączenia do dowolnego źródła danych, intuicyjne i łatwe tworzenie raportów, analizy online, łatwa rozszerzalność, możliwość gromadzenia od kilkudziesięciu do kilkuset GB danych w bazie analitycznej.

W skład zestawu wchodzą:

  • Oracle Database Standard Edition 11g dla nieograniczonej liczby użytkowników
  • Oprogramowanie Oracle Business Intelligence
  • Serwer Sun Fire X4270
  • Wsparcie serwisowe Oracle Premium

Zarządzanie dokumentami (Oracle UCM)

Zestaw pozwala na stworzenie łatwego we wdrożeniu systemu do zarządzania dokumentami. Zapewnia kontrolę nad dokumentami przez cały cykl życia informacji, organizację i zarządzanie dostępem według metadanych, automatyczną konwersję formatów, a także dostęp w 100% przez Internet bez instalacji oprogramowania klienckiego na komputerze użytkownika. System nie tylko zapewnia wysokie bezpieczeństwo danych, ale dodatkowo charakteryzuje się wyjątkowo przyjazną administracją.

W skład zestawu wchodzą:

  • Oracle Database Standard Edition 11g dla nieograniczonej liczby użytkowników
  • Oprogramowanie Oracle Universal Content Management
  • Serwer Sun Fire X4170 oraz Sun Open Storage SS7110 jako uniwersalne archiwum
  • Wsparcie serwisowe Oracle Premium

Wirtualizacja desktopów (Sun Virtual Desktop Infrastructure)

Zestaw zapewnia konsolidację wszystkich zasobów desktopowych w bezpiecznej serwerowni. Dzięki wirtualizacji zapewniona jest oszczędność miejsca oraz energii - pobór mocy pojedynczego terminala na poziomie 5W. Administracja po stronie cienkiego klienta jest uproszczona do minimum, zaś autentykacja użytkowników terminalowych odbywa się przy pomocy kart SmartCard. Osobisty pulpit użytkownika może być zrealizowany na terminalu Sun Ray lub na tradycyjnym komputerze.

W skład zestawu wchodzą:

  • Sun Virtual Desktop Infrastructure do centralnej administracji
  • Licencja na oprogramowanie do wirtualizacji VirtualBox lub możliwość skorzystania z darmowego środowiska Oracle VM
  • Serwer Sun Fire X4170 jako serwer VDI
  • Serwer Sun Fire X4170 oraz Sun Open Storage 7310 jako infrastruktura dla wirtualnych desktopów
  • Wsparcie serwisowe Oracle Premium

Dowiedz się więcej:

Oracle i Sun

Arrow ECS


Kontakt:


Janusz Smok, Oracle Polska
Tomasz Iwanciw, Arrow ECS

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz