wtorek, 25 lutego 2014

Larry Ellison i Mark Hurd opowiadają o strategii Oracle 2014

Notował Bob Evans
Nowy rok zaczął się całkiem niedawno, mamy zatem wciąż dobry czas na snucie domysłów: czego świat może oczekiwać od firmy Oracle w roku 2014? 

Podczas prezentacji wyników finansowych za II kwartał, dyrektor generalny Oracle Larry Ellison i prezes Oracle, Mark Hurd, przedstawili szereg istotnych informacji na temat priorytetów i strategii firmy w tym roku. Jako że branża informatyki biznesowej podlega nadal znacznym, dynamicznym zmianom - z których co najmniej niektóre są efektem działań firmy Oracle - przyjrzyjmy się najważniejszym kwestiom poruszonym przez Larry’ego Ellisona i Marka Hurda.

Okazuje się, że Oracle jest jedyną firmą z branży technologii dla przedsiębiorstw, która oferuje i inwestuje w produkty dla wszystkich trzech warstw technologii chmury: SaaS (oprogramowanie jako usługa), PaaS (platforma jako usługa) oraz IaaS (infrastruktura jako usługa). „Zamierzamy sprzedawać naszym klientom usługi IaaS oraz oferować im bardzo zróżnicowane usługi PaaS, planujemy też udostępnić klientom wyjątkowo zróżnicowany pakiet aplikacji biznesowych przeznaczonych do wdrażania w chmurze” - powiedział w trakcie tej prezentacji Larry Ellison. „Zamierzamy więc oferować ekonomiczne i konkurencyjne cenowo rozwiązania na poziomie infrastruktury i jednocześnie udostępniać wyjątkowo zróżnicowaną ofertę rozwiązań na poziomie platformy i aplikacji”.
Następnie Larry Ellison opisał unikatowe plany inwestycyjne firmy Oracle w zakresie wszystkich trzech warstw technologii chmury:
Platforma: „Sądzimy, że nasza pozycja będzie szczególnie silna na poziomie platformy, gdyż dysponujemy dwoma własnymi markowymi produktami w tej warstwie: bazą danych Oracle 12c i językiem programowania Java. Uważamy więc, że dysponujemy platformą znacznie silniejszą niż którykolwiek z naszych rywali w dziedzinie rozwiązań SaaS”.
Infrastruktura: „W warstwie infrastruktury zamierzamy konkurować cenowo z rozwiązaniami innych popularnych dostawców. Oznacza to, że chcemy aktywnie rywalizować w zakresie produktów, które będę określać (uważam, że całkiem trafnie) mianem ‘towarów powszechnie dostępnych’, lub - mówiąc inaczej, standardowych”.
Aplikacje: „W chwili obecnej oferujemy już znacznie więcej aplikacji biznesowych w modelu SaaS niż jakikolwiek inny usługodawca świadczący usługi przetwarzania w chmurze. Zamierzamy zwiększać nasze udziały w tym rynku. Wszystkie oparte na chmurze aplikacje Oracle Fusion do zarządzania kapitałem ludzkim (HCM), kontaktami z klientem (CRM) i zasobami przedsiębiorstwa (ERP) mają teraz nowy, uproszczony interfejs użytkownika oraz wbudowane narzędzie do obsługi sieci społecznościowych. Dzięki temu nasze aplikacje biznesowe są równie proste i łatwe w obsłudze jak Facebook, umożliwiając jednocześnie lepszą pracę zespołową i ułatwiając współpracę pomiędzy pracownikami i klientami przedsiębiorstwa. Wszystkie te nowe interfejsy aplikacji zostały zaprojektowane specjalnie z myślą o korzystaniu z nich na nowoczesnych urządzeniach mobilnych, takich jak telefony i tablety”.

Sprzedaż aplikacji SaaS firmy Oracle znacznie wzrosła - spodziewane przychody z ich sprzedaży w III kwartale 2014 (który kończy się 28 lutego – przyp. red.) mają być wyższe o 35%, a w przypadku niektórych produktów Fusion SaaS odnotowano wzrost trzycyfrowy. Prezes Mark Hurd powiedział analitykom, że „Wartość zamówień na rozwiązania oparte na chmurze wzrosła aż o 35%, przy czym odnotowaliśmy spektakularny wzrost sprzedaży we wszystkich głównych grupach produktów. Wyniki dla rozwiązań Fusion SaaS były nawet jeszcze lepsze - wzrost sprzedaży aplikacji HCM i ERP oraz aplikacji do automatyzacji pracy działu sprzedaży był aż trzycyfrowy. Pozyskujemy coraz więcej nowych klientów, wartości zawieranych umów są coraz wyższe, a z rozwiązań Fusion SaaS korzystają już setki klientów”. Mark Hurd dodał też później, że „Działy rozwiązań do przetwarzania w chmurze oraz rozwiązań sprzętowo-programowych Oracle odnotowują wyjątkowo silny wzrost sprzedaży, a firma Oracle może się poszczycić największym przepływem środków pieniężnych w branży informatyki biznesowej”. 

W skład rozbudowywanej oferty rozwiązań sprzętowo-programowych Oracle wchodzą już teraz nie tylko wyjątkowo wydajne systemy Exa, ale także tańsze, bardziej dostępne produkty do obsługi ważnych, choć mniej wymagających obciążeń. „Oferta naszego działu rozwiązań sprzętowo-programowych składa się teraz z produktów dwóch typów” - powiedział Larry Ellison. „Do kategorii pierwszej należą systemy Exadata, Exalogic i Exalytics - wszystkie te rozwiązania cieszą się znakomitą reputacją w branży z uwagi na ich wysoką wydajność. Ale jak to zwykle bywa, wysoka wydajność ma swoją cenę. Dlatego też wprowadziliśmy ostatnio do naszej oferty bardziej ekonomiczne rozwiązania sprzętowo-programowe. 
Jednym z nich jest Oracle Virtual Compute Appliance - zestaw ekonomicznych, powszechnie dostępnych serwerów z systemem Linux, zintegrowanych w naszym przypadku za pomocą technologii InfiniBand zamiast tradycyjnego Ethernetu. Nasze rozwiązanie jest jednak wyposażone we własny system VM (oparty na stanowiącej branżowy standard technologii Xen), w stanowiący branżowy standard system Linux oraz w standardowe, powszechnie dostępne serwery z szybkim interfejsem sieciowym. Od pewnego czasu mamy też w ofercie system Oracle Database Appliance - kolejny niedrogi, masowy produkt rynkowy. 
Tak więc spodziewamy się doskonałej sprzedaży rozwiązań sprzętowo-programowych - nie tylko dobrze znanych maszyn bazodanowych klasy wyższej Exadata, ale kompleksowego pakietu rozwiązań: od systemów najbardziej wydajnych, po rozwiązania umożliwiające budowę dużych chmur złożonych ze standardowych serwerów”.

O autorze
Bob Evans jest wiceprezesem firmy Oracle ds. komunikacji. W zakres jego obowiązków wchodzi udział w formułowaniu strategicznych kierunków rozwoju firmy Oracle, a także informowanie opinii publicznej o innowacjach technologicznych klasy wyższej opracowanych przez firmę Oracle, o jej unikatowych rozwiązaniach zapewniających firmie przewagę nad konkurencją, a także o szerokiej gamie korzyści biznesowych, które firma Oracle zapewnia swoim klientom i partnerom. Wypowiedzi Boba Evansa można śledzić na Twitterze pod adresem @bobevansIT.

Ilustracja: Fotolia.pl

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz