poniedziałek, 27 kwietnia 2015

Aplikacje mobilne definiują nowe oblicze biznesu – wynika z badania Oracle

Zgodnie z globalnym raportem pt. „Millennials and mobility: how businesses can tap into the app generation” (Generacja Y i mobilność: jak przedsiębiorstwa mogą trafić do pokolenia aplikacji), 39% przedstawicieli tej grupy społecznej byłoby mniej skłonnych do polecenia innym produktów lub usług danej firmy, jeżeli nie spodobały im się jej aplikacje mobilne, a 27% osób wyraziłoby wręcz negatywną opinię na ten temat. 

Raport pokazuje również, że Generacja Y nie lubi dostawać niechcianych, natrętnych wiadomości nieistotnych z punktu widzenia ich potrzeb, ale lubi otrzymywać od przedsiębiorstw wsparcie w postaci wiadomości o dużej wartości dodanej.
73% ankietowanych ceni sobie możliwość kupowania produktów lub usług za pomocą aplikacji mobilnej. Podobnie 71% respondentów lubi mieć możliwość zarządzania rozliczeniami za usługi, a 65% — możliwość informowania przedsiębiorstwa o problemach lub zgłaszania reklamacji za pomocą aplikacji mobilnej.

Wyniki badania w rozbiciu na regiony pokazują, że młodzi ludzie w regionie Dalekiego Wschodu są o wiele bardziej zaawansowani w używaniu aplikacji, w szczególności w zakresie aplikacji korporacyjnych oraz bardziej „poważnych” funkcji. Aplikacje mobilne to dla nich nie tylko „gadżety”, lecz również niezbędny element codziennego życia. Cały czas poszukują nowych, innowacyjnych aplikacji, a także — co korzystne dla firm — są gotowi zapłacić za aplikacje udostępniające atrakcyjne funkcje. 

W skali globalnej badanie wskazuje na istotne różnice pomiędzy używaniem smartfonów i tabletów przez Generację Y. Mimo że młodzi ludzie sporo korzystają z tabletów, to uzyskują dostęp do aplikacji mobilnych przede wszystkim za pomocą smartfonów. Przykładowo 61% przedstawicieli pokolenia Y co najmniej raz pobrało treści medialne za pomocą aplikacji na smartfona, a tylko 35% pobrało takie treści za pomocą tabletu. Jeśli chodzi o przelewanie pieniędzy znajomym, 48% choć raz wykorzystało do tego celu aplikację na smartfona, a 22% aplikację na tablet.

Pełne wyniki i wnioski z badania można znaleźć na stronie Millennials and mobility
Badanie zostało przeprowadzone wspólnie z Opinium Research LLP wśród młodych ludzi w wieku 18–34 lat, pracujących w międzynarodowych korporacjach w regionie EMEA, na Dalekim Wschodzie i w Ameryce Północnej.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz