Na targach
telekomunikacyjnych TM Forum Live! Oracle ogłosił innowacyjny projekt,
dzięki któremu operatorzy mogą umożliwić swoim klientom biznesowym
kontrolowanie i wykorzystywanie sieci zgodnie z ich potrzebami za
pośrednictwem infrastruktury opartej na wirtualizacji funkcji sieciowych.
Operatorzy telekomunikacyjni zdają sobie sprawę z faktu, że muszą szybko
odejść od statycznego modelu usług opartego na urządzeniach sieciowych i
zastąpić go dynamicznym modelem skoncentrowanym na chmurze, wykorzystując w tym
celu innowacje w dziedzinie sieci sterowanych programowo (SDN)
i wirtualizacji funkcji sieciowych (NFV). Zmiana ta jest szczególnie
istotna w przypadku operatorów, którzy obsługują klientów biznesowych, ponieważ
konfiguracja i dostarczanie usług mogą wymagać wielu czynności wykonywanych
ręcznie i być kosztowne, a firmy nie są w stanie w pełni kontrolować
wykorzystywanej przez nie przepustowości takiej sieci.
Oracle Communications we współpracy z firmami InfoVista i
Juniper Networks zaprezentował na targach TM Forum Live! w Nicei innowacyjny
projekt zatytułowany „Zero-Touch Network as a Service: Agile, Assured, and
Orchestrated with NFV” (Bezobsługowa
sieć jako usługa: elastyczność, pewność i koordynacja dzięki NFV),
który stawia czoła temu wyzwaniu.
Ten nowatorski projekt zapewni operatorom telekomunikacyjnym plan
pozwalający uprościć i znormalizować sposób świadczenia usług sieciowych
dla klientów biznesowych, a także zapewnić klientom bezpośrednią kontrolę nad
sposobem użytkowania tych usług.
Na przykładzie tej oferty sieci udostępnianej jako usługa na żądanie (NaaS)
twórcy projektu zaprezentowali operatorom telekomunikacyjnym, jak:
- wdrożyć takie usługi, przekształcając jednocześnie sieć bazową z sieci fizycznej w sieć hybrydową przez wprowadzenie wirtualnych urządzeń instalowanych u klienta (vCPE);
- zapewnić elastyczność procesów biznesowych i systemów, która pozwoli operatorom wydobyć korzyści z coraz bardziej dynamicznej sieci na bazie wdrożenia technologii SDN i NFV;
- wydajnie zintegrować sieć z podstawowymi procesami biznesowymi, takimi jak zarządzanie kontaktami z klientem i rozliczenia, aby lepiej wykorzystać i kontrolować takie usługi w całym cyklu ich życia.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz