Od dziesiątek lat przedsiębiorstwa skupiają się na zwiększaniu lojalności klientów. Można śmiało powiedzieć, że sprawa na tyle zakorzeniła się w świadomości specjalistów ds. obsługi klienta, że w ogóle nie podlega dyskusji. Po prostu powszechnie uważa się, że lojalność klientów to rzecz pożądana.
Warto jednak zastanowić się, czy angażowanie się w zwiększanie lojalności klientów ma sens w dzisiejszych czasach. Być może przed nadejściem ery cyfrowej lojalność była ważnym elementem branym pod uwagę podczas opracowywania usług. Analityk Philip Graves jest przekonany, że dziś tak już nie jest.
Istnieją dwa uzasadnione powody, aby zacząć skupiać się raczej na szerszym zjawisku przywiązania klienta do marki oraz na nowych metodach jego uzyskiwania:
- Przewaga nad konkurencją bierze się z różnorodności. Nie osiąga się jej myśląc w ten sam sposób, co konkurencja.
- Z punktu widzenia psychologii konsumenta kwestia lojalności klienta bardzo straciła na znaczeniu w epoce cyfrowej.
Udostępniamy wszystkim zainteresowanym wartościowe opracowanie, którego autorem jest Philip Graves, znany analityk zachowań konsumentów, autor i prelegent. W swoim eseju porusza on takie zagadnienia, jak:
- Psychologia lojalności klienta
- Dezorientujące badania rynku
- Zrozumienie zjawiska przywiązania klienta do firmy
- Najważniejsze narzędzia do zapewniania najlepszej obsługi klienta
*)Według opracowania Altimeter: Digital Transformation, Why and How Companies are Investing in New Business Models to Lead Digital Customer Experiences. Brian Solis, Charlene Li, Jaimy Syzymanski
Przeczytaj esej Philipa Gravesa Obalając mit lojalności (wymagana rejestracja)
O autorze
Philip Graves to analityk zachowań konsumentów, autor i prelegent. Regularnie pojawia się w różnych mediach w roli eksperta. Od sześciu lat współpracuje z międzynarodowymi przedsiębiorstwami, świadcząc profesjonalne usługi doradcze w zakresie zachowań konsumentów.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz