wtorek, 22 grudnia 2015

Oracle HR Cloud w pigułce

Jak wiadomo, taksówkarze są zazwyczaj bardzo rozmowni. Na ogół jedno z pierwszych pytań, jakie mi zadają, to: „Czym się Pan zajmuje?”. 
Odpowiadam, że zajmuję się technologiami dla działu kadr, a czasem jeszcze dodaję, że chodzi o przetwarzanie w chmurze na potrzeby działu kadr. Na te słowa większość z nich robi wielkie oczy. W końcu co mają wspólnego kadry z technologią? I czym w ogóle jest „chmura”? 

Pracując w Oracle, stykam się z technologią na co dzień, więc łatwo zapomnieć o tym, że nie każdy tak ma. To prawda, specjaliści ds. kadr to nie taksówkarze, ale fakt jest faktem, że dla wielu z nich technologia to tylko margines ich pracy — pomimo raportów takich jak ten firmy McKinsey, gdzie chmura, razem z technologiami mobilnymi oraz automatyzacją gospodarki opartej na wiedzy, została zaliczona do przełomowych technologii, które są w stanie „zmienić życie ludzi, biznes i światową gospodarkę”. 

Jakie ma to znaczenie dla przeciętnego specjalisty ds. kadr? Na czym tak naprawdę polega magia chmury? Dlaczego specjalistom ds. kadr powinno na niej zależeć? 
Co prawda poniższe wyjaśnienia (których przedstawienie na pewno nie zajmie dłużej niż jazda taksówką) mogą być nie do końca zrozumiałe dla taksówkarzy, ale na pewno przypomną specjalistom ds. kadr, dlaczego powinno im zależeć na wdrożeniu chmury:  

1.  Chmura pozwala zgromadzić bogatą wiedzę o projektach w jednym miejscu. Chmura umożliwia zebranie setek tysięcy projektów prowadzonych przez działy kadr na całym świecie, zapewniając specjalistom natychmiastowy dostęp do wiedzy z wielu różnych obszarów, takich jak rekrutacja, oceny talentu i zarządzanie talentami. 

2.  Chmura to najlepszy sposób na wykorzystanie wielkich zbiorów danych (Big Data). Posiadanie ogromnych ilości danych jest bezużyteczne, jeśli nie jesteśmy w stanie ich łatwo interpretować. Specjaliści ds. kadr na ogół nie są specjalistami ds. danych. Potrzebują wykresów i diagramów, które można łatwo zrozumieć i wyciągać z nich wnioski. Na szczęście chmura zaspokaja te potrzeby, przekształcając Big Data w przydatne narzędzie, pomagające w podejmowaniu decyzji. 

3.  Chmura umożliwia korzystanie z wiedzy innych osób. Należy pamiętać, że korelacje między danymi nie zawsze oznaczają związek przyczynowo-skutkowy. Zrozumienie relacji ma jednak kluczowe znaczenie dla dobrego zarządzania kadrami. Na przykład istnieje 27 korelacji danych wpływających na umiejętność przewidywania dobrowolnych odejść pracowników. Tak ogromnego badania nie jest w stanie przeprowadzić jedna firma. Chmura pozwala wykorzystać udostępnione wyniki badań przeprowadzonych przez setki tysięcy innych firm oraz wykryte przez nie związki przyczynowo-skutkowe. 

4.  Samoobsługa nie działa poza chmurą. Koncepcja samoobsługi obiecuje uwolnienie działu kadr od zadań administracyjnych, a jednocześnie zapewnienie pracownikom większych możliwości. Samoobsługa będzie jednak działać tylko pod warunkiem, że pracownicy się do niej przekonają, a to oznacza, że usługi muszą być łatwe w użyciu i przyjazne dla urządzeń mobilnych. W gruncie rzeczy jedynym sposobem na ekonomiczne osiągnięcie tego celu jest chmura, udostępniająca intuicyjny i bezpieczny interfejs mobilny za pomocą jednego kliknięcia. 

5.  Można pracować wydajniej niż w Excelu. Pracownicy działu kadr przeznaczają mniej więcej połowę swojego czasu na pracę w Excelu — czyli zarządzanie danymi, ich oczyszczanie oraz pracę nad tabelami przestawnymi. Umożliwiając pracownikom działu kadr korzystanie z wbudowanej hurtowni danych jako centralnego punktu przechowywania danych, chmura uwalnia ich od arkuszy i pozwala im poświęcić więcej czasu na opracowywanie szerszych strategii biznesowych. 

Chmura udostępnia ogromne możliwości — od większej kontroli pracowników nad ich życiem zawodowym, do zapewnienia zgody zarządu za pomocą strategii opartych na danych. Jest to zatem skuteczne narzędzie, za pomocą którego pracownicy działu kadr mogą odgrywać bardziej strategiczną rolę w działalności przedsiębiorstwa.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz