czwartek, 7 lipca 2016

Oracle Banking Collections - nowe rozwiązanie chmurowe dla sektora bankowości

Instytucje finansowe, które chcą ściągać należności od klientów zalegających ze spłatą zobowiązań, a jednocześnie utrzymać pozytywny wizerunek marki, mają teraz do dyspozycji skuteczne nowe narzędzie: Oracle Banking Collections. 
Rozwiązanie to jest dostępne w chmurze i zapewnia instytucjom kredytowym bardziej kompleksowy wgląd w sytuację finansową dłużników, zaś dłużnikom udostępnia funkcje umożliwiające im łatwiejsze uregulowanie swoich zobowiązań.

Podczas gdy liczba przypadków zalegania ze spłatą kredytów hipotecznych i zadłużenia na karcie kredytowej utrzymuje się na stałym poziomie, liczba przypadków zalegania ze spłatą kredytów studenckich i samochodowych znacznie wzrosła. Według agencji Fitch Ratings w lutym tego roku odsetek klientów zalegających ze spłatą kredytów samochodowych subprime o więcej niż 60 dni wyniósł 5,16%, co stanowi najwyższą wartość od prawie dwudziestu lat. Proces ściągania należności jest złożony, mało wydajny i narażony na oszustwa.

Instytucje finansowe co roku wydają miliony dolarów na próby rozwiązania problemu ze ściąganiem należności za pomocą metody angażowania firm windykacyjnych, które jednak często korzystają z przestarzałych technologii i mają niedokładne dane dotyczące kredytobiorców. Nowe rozwiązanie Oracle Banking Collections pomaga w sprawniejszym ściąganiu należności od klientów zalegających ze spłatą zobowiązań dzięki trzem wyjątkowym atutom:
1. Szczegółowy wgląd w całą relację kredytobiorcy z daną instytucją finansową, dzięki czemu windykatorzy mają więcej informacji o kliencie i wiedzą, jak najlepiej z nim negocjować na temat spłaty zobowiązań.
2. Jeden system do rejestrowania wszystkich działań windykacyjnych, pomagający zachować zgodność z przepisami w zakresie ściągania należności.
3. Wyjątkowe funkcje samopomocy, które umożliwiają klientowi proaktywne określenie planu naprawczego.

Więcej na temat Oracle Banking Platform

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz