poniedziałek, 12 grudnia 2016

Automatyzacja marketingu - wprowadzenie

Efektywny marketing oraz procesy generowania popytu i zarządzania potencjalnymi klientami są oparte na nowoczesnej strategii, która jest dostosowana do potrzeb i oczekiwań klientów na wszystkich etapach procesu zakupu. Klienci wykorzystują dziś wiele kanałów cyfrowych, narzędzi i zasobów, aby uzyskać informacje, które pozwolą im podejmować świadome decyzje o zakupie.

W centralnym punkcie nowoczesnego marketingu znajduje się klient, który samodzielnie zdobywa wiedzę i informacje. Aby zaangażować takiego klienta, trzeba zapewnić mu obsługę dostosowaną do jego wymagań i uwzględniającą oczekiwane przez niego korzyści. Specjaliści ds. marketingu coraz częściej zdają sobie sprawę, że o efektywności interakcji decyduje dostęp do danych. Gromadzenie dużych ilości danych z wielu źródeł pozwala na doskonalenie narzędzi marketingowych, nie może jednak być oparte na procesach wykonywanych ręcznie.

W każdym punkcie zaangażowania klienci oczekują dziś interakcji zorientowanych na korzyści. Zasługują na to. Ponadto w przypadku dostarczania treści i angażowania klientów bardzo ważne są takie czynniki, jak dostosowanie do sytuacji oraz czas. Dostosowanie treści do wymogów procesu zakupu jest już koniecznością. Firma musi pokazać, w jaki sposób jej rozwiązanie lub usługa pomoże potencjalnym klientom w rozwiązywaniu problemów i osiąganiu celów. Nikt nie chce otrzymywać obszernych specyfikacji produktów, ale każdy potrzebuje informacji, które pomogą mu znaleźć to, czego szuka.

Na Blogu Oracle Polska rozpoczynamy cykl artykułów wyjaśniających, jak przejawia się w naszych czasach automatyzacja  marketingu oraz jakie korzyści z jej zastosowania mogą odnieść przedsiębiorstwa.


Automatyzacja marketingu pomaga firmom w udoskonaleniu, lepszym ukierunkowaniu i optymalizacji realizowanych programów np. poprzez dostosowanie treści do konkretnych odbiorców oraz zautomatyzowanie wysyłania komunikatów. Specjaliści ds. marketingu mogą w ten sposób dowiedzieć się więcej o zachowaniach klientów i wykorzystać tę wiedzę w kampaniach. Technologia i wiedza specjalistyczna z zakresu automatyzacji marketingu umożliwia zarządzanie ruchomymi częściami kampanii, ich automatyzację oraz tworzenie raportów na ich temat. Najbardziej efektywne przedsiębiorstwa koordynują działania swoich działów marketingu i sprzedaży, co ułatwia im zwiększenie przychodów i ogólny wzrost. Jak wynika z danych opublikowanych przez firmę Forrester Research, specjaliści ds. marketingu, którzy wdrożyli oprogramowanie do automatyzacji marketingu w środowiskach B2B, zwiększyli efektywność swoich kanałów sprzedaży średnio o 10%.
 Bieżące zarządzanie wydajnością operacyjną działów marketingu i sprzedaży jest raczej uciążliwe. Przedsiębiorstwa, niezależnie od wielkości i modelu biznesowego, modernizują więc swoje strategie w tym zakresie, skupiając się na optymalizacji konkretnych obszarów. Firmy prewencyjnie tworzą formalne procesy, które zwiększają ich wydajność i usprawniają realizację najważniejszych zadań marketingu. 


W następnych artykułach przedstawimy najważniejsze zadania współczesnego marketingu, a także korzyści wynikające z wdrożenia technologii automatyzacji i włączenia jej w strukturę przedsiębiorstwa. 
C.D.N.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz