Oracle poinformował o wynikach badania dotyczącego opinii
konsumentów o nowych technologiach oraz tego, jaki wpływ będzie mieć ich
wdrożenie na zachowania klientów w nadchodzących latach. Badanie, zatytułowane Oracle Retail 2025 pokazało, że klienci najchętniej kontaktują się z markami
za pomocą nowoczesnych technologii wtedy, kiedy czują, że mają kontrolę nad
całym procesem zakupowym. 
Raport z przeprowadzonego w lutym
2017 badania dostarcza ważnych informacji o tym, w jakiej fazie cyklu
wdrażania nowych technologii handlu detalicznego znajdują się klienci, oraz
tym, jaki wywrze to wpływ na handel detaliczny w ciągu kolejnych ośmiu lat.
Technologie sztucznej inteligencji, rzeczywistości wirtualnej
i Internetu Rzeczy umożliwiają firmom lepsze przewidywanie kolejnych zakupów
klientów. Kluczowe znaczenie przy zapewnianiu nowych doświadczeń ma jednak
zdobycie ich zaufania. Jeśli marki przekroczą dopuszczalne granicę, klienci
mogą być niezadowoleni.
·  64% respondentów spodobała się
możliwość wykorzystania rzeczywistości wirtualnej do wirtualnego poruszania się
po sklepie i wirtualnego przymierzania ubrań; 
·  58% nie miałoby nic przeciwko, gdyby
ich sklep spożywczy zasugerował im listę zakupów do zatwierdzenia na podstawie
ich historii zakupów oraz danych społecznościowych i środowiskowych;
·  54%
respondentów nie chciałoby, aby sklep spożywczy na podstawie ich historii
zakupów oraz danych społecznościowych automatycznie naliczał opłaty i
dostarczał produkty. 
W świecie handlu online szybkość ma kluczowe znaczenie, a w
przyszłości będzie ona jeszcze większa. Druk 3D oraz dostawa przez drony
skróci czas od projektu do dostawy z miesięcy do dni, a następnie do godzin. 
·  67%
klientów spodobała się opcja dostawy produktów do domu przez drony w czasie
zbliżonym do rzeczywistego. 
·  64%
nie miałoby nic przeciwko temu, aby sprzedawca detaliczny zaproponował im
wykonanie spersonalizowanych akcesoriów przy użyciu druku 3D.
·  57%
klientów nie chciałoby otrzymywać rekomendacji dotyczących zakupów odzieżowych
od robotów na podstawie swoich profili w mediach społecznościowych.
Klienci mają pewne obawy dotyczące podawania danych
niezbędnych do personalizacji, ale mimo to zależy im na spersonalizowanej
obsłudze. Świadczy to o potrzebie budowania bliższych relacji z klientami. Ponadto klienci oczekują, że detaliści
będą im udostępniać informacje o składnikach, pochodzeniu i wycofywaniu
produktów oraz dostosowywać je do ich konkretnych zwyczajów zakupowych. 
·  54%
nie miałoby nic przeciwko temu, aby system zakupowy mógł łączyć się z ich
apteką, która dzięki temu mogłaby im sugerować produkty zaspokajające ich
konkretne potrzeby. 
·  78%
chciałoby przed zakupem mieć szczegółowe informacje o składzie produktu i jego
pochodzeniu.
·  46% respondentów stwierdziło, że otrzymywanie powiadomień
w czasie rzeczywistym na temat produktów wycofywanych właśnie z oferty oraz
czasie, jaki upłynął od ostatniego wycofania przez producenta, na podstawie ich
historii zakupów poprawiłoby ich doświadczenia zakupowe. 

 
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz