wtorek, 21 listopada 2017

Zobacz to, co trudno dostrzec: wydobądź więcej z Big Data

Michael Connaughton, Big Data Leader w regionie Oracle EMEA
Większości z nas wprost trudno sobie wyobrazić obecną ogromną ilość danych. Aby przedstawić swoje szacunki w tym zakresie, eksperci używają takich terminów jak zettabajty (dla ciekawych: do 2020 r. na świecie ma być 40 zettabajtów danych), ale dzięki temu wcale nie jest nam łatwiej zrozumieć, jak wielka jest to ilość. Nic więc dziwnego, że ktoś wymyślił określenie „Big Data”, oznaczające dosłownie „wielkie dane”.

Big Data oznacza zwykle każdy duży zbiór informacji gromadzonych w dużym tempie z wielu źródeł. To wciąż są takie same dane jak zawsze - jednak jest ich dużo więcej i mają bardziej zróżnicowane pochodzenie. Oto kilka interesujących statystyk z najnowszego badania firmy Forrester:
• 98% firm czerpie korzyści z inwestycji w analitykę Big Data,
• 69% firm osiąga większe przychody,
• 62% firm poprawiło swoje wyniki i efektywność.

Obecnie firmy mają mnóstwo informacji, na podstawie których mogą bardziej świadomie opracowywać strategie i dostosowywać ofertę w zależności od dziedziny swojej działalności. Od interakcji z klientami, po inteligentne urządzenia produkcyjne, sprzedaż detaliczną, urządzenia AGD, samochody, nawet odzież — dzięki danym firmy mogą nauczyć się doskonalić swoje procesy i usługi.

Producenci, którzy instalują czujniki w swoich produktach i na terenie fabryk, mogą odkryć sposoby na zwiększenie wydajności. Dzięki inteligentnym licznikom firmy energetyczne mogą dokładnie wiedzieć, jak przepływa elektryczność w sieci. Mając do dyspozycji scentralizowany widok wszystkich danych o klientach, firma zyskuje lepszy obraz interakcji w różnych kanałach komunikacji i może udostępniać lepiej dostosowane i ogólnie odpowiedniejsze usługi na poszczególnych platformach.

Jednak, choć powyższe liczby robią wrażenie, równie wysoki procent ankietowanych dyrektorów (98%) twierdzi, że wykorzystanie drzemiących w danych źródeł przychodów i sposobów na rozwój działalności zajmuje zbyt wiele czasu.  A wszystkie dane świata naprawdę nie na wiele się zdają, jeśli z nich nie korzystamy, tylko biernie przechowujemy w arkuszach kalkulacyjnych lub bazach danych.

Chmura stanowi łatwo dostępną, skalowalną i ekonomiczną platformę do przeprowadzania zaawansowanych analiz zbiorów Big Data. Są to m.in. narzędzia do analityki wizualnej i zarządzania danymi, które sprawdzają się z perspektywy zarówno działów IT - ponieważ rozwiązują problemy integracji, wydajności i bezpieczeństwa - jak i działów biznesowych, ponieważ umożliwiają lepszą współpracę, sprawniejsze udostępnianie informacji oraz wgląd w informacje o klientach, co sprzyja podejmowaniu trafniejszych decyzji. 

Poznanie i praktyczne wykorzystanie Big Data wyraźnie pokazuje, że firmy mają ogromny potencjał, dzięki któremu mogą przekształcać swoją działalność i wprowadzać innowacje, zwiększać efektywność pracy oraz zapewniać wyjątkową obsługę klienta. 

• Aby uzyskać więcej informacji i poznać przykłady firm, które już poszły tą drogą, przeczytaj nasz raport „Wydobywanie cyfrowego złota: jak firmy odkrywają nowe bogactwo w swoich danych”.
• Obejrzyj także inspirujący webcast „Strategia Big Data w chmurze oraz płynące z niej korzyści”, podczas którego ekspert Oracle prezentuje cztery kroki jakie należy podjąć, aby skutecznie zaprojektować odpowiednią platformę do wydobycia informacji kryjących się w Big Data.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz