W Grupie Raben rozpoczęło się wdrożenie rozbudowanego systemu zarządzania wydajnością przedsiębiorstwa opartego w całości na produktach Oracle. System ten pozwoli na usprawnienie procesu planowania, budżetowania i zarządzania wynikami.
Wdrożenie systemu zarządzania wydajnością przedsiębiorstwa w wersji dla 350 użytkowników jest prowadzone przez firmę Ipopema Business Consulting, partnera Oracle Polska.
System jest budowany w oparciu o bogaty zestaw produktów Oracle, w tym: Oracle Hyperion Planning – narzędzie do budżetowania, planowania i raportowania realizacji budżetów; Oracle Hyperion Financial Management – do konsolidacji finansowej budżetów i wykonania; Oracle Business Intelligence – narzędzie do raportowania dostępne dla szerokiego grona osób uczestniczących w budżetowaniu i raportowaniu realizacji. Budowa hurtowni wykorzystuje produkty Oracle Warehouse Builder oraz Oracle Data Integrator. Całość opiera się na platformie technologicznej zapewnianej przez Oracle Database 11g.
Budowany system MIS będzie pobierał dane z różnych systemów finansowo-księgowych i operacyjnych używanych w spółkach Grupy Raben, zlokalizowanych w Polsce, Niemczech, Holandii, Czechach, Słowacji oraz na Węgrzech, Ukrainie, Litwie, Łotwie i w Estonii.
W ramach projektu obejmującego całą Grupę Raben zostaną wdrożone pakiety kilkudziesięciu raportów menedżerskich, kompletna sprawozdawczość finansowa obejmująca również procesy konsolidacyjne, jak również procesy i raporty związane z planowaniem tj. budżetowanie, prognozowanie i planowanie strategiczne.
Podstawowe wymiary projektu
Łukasz Meissner, CFO Grupy Raben, który nadzoruje i prowadzi projekt wdrożenia MIS, opisuje finalne rozwiązanie w czterech podstawowych wymiarach:
* Rozwiązania Techniczne – Podstawowy poziom systemu MIS działający jako interfejs między różnorodnymi danymi z systemów źródłowych a ujednoliconymi raportami i aplikacjami. Właśnie w tej części wszystkie modele biznesowe są wprowadzane i dopasowywane dzięki naszemu oprogramowaniu (Oracle i Hyperion) dla potrzeb użytkowników końcowych. Wszelkie zmiany w firmie (na przykład planów kont czy struktury produktów) mają wpływ na rozwiązania techniczne, i dlatego to rozwiązanie musi być zgodne z zasadami i metodami inżynierii oprogramowania tak, aby można było uniknąć kosztownych i długotrwałych korekt technicznych spowodowanych zmianami w działaniu firmy.
* Model Biznesowy Grupy Raben – Poziom komunikacji między technologią a światem biznesu. Ten poziom odpowiada na pytania: jak wygląda produkt? Jak wygląda korporacyjny plan kont? Jaki jest związek między lokalnymi ustawieniami a perspektywą całej Grupy? I wreszcie: Co należy wprowadzić w rozwiązaniach technicznych?
* Informacje Biznesowe – Posiadając Rozwiązania Techniczne i Model Biznesowy Grupy Raben, mamy dostęp do informacji zaprezentowanych w jednolity i zorganizowany sposób. Jest to podstawa do podejmowania decyzji oraz fundament naszego wzrostu i przyszłego rozwoju.
* Usprawniony Proces Podejmowania Decyzji - Posiadając ujednolicone informacje, jesteśmy w stanie przeprowadzić naszą firmę przez sztormy gospodarki. Oto dlaczego poświęcamy nasz czas na wdrożenie systemu MIS.
-Implementacja systemu MIS jest koniecznością i podstawą do uzyskania lepszego zarządzania wydajnością Grupy tak, abyśmy mogli być bardziej konkurencyjni i lepiej przygotowani na przyszłość – mówi Ewald Raben, Prezes Zarządu Grupy Raben. -Takie jednolite źródło informacji stwarza możliwość szybszego dostępu do porównywalnych danych dla całej Grupy, pozwalając tym samym na bardziej efektywne zarządzanie – dodaje Ewald Raben.
-Realizowany przez nas projekt wpisuje się w strategię ujednolicania technologii informatycznej obowiązującej w Grupie Raben, gdzie od wielu lat wybiera się technologię Oracle - komentuje Leszek Czartoszewski, szef Projektu ze strony firmy Ipopema.
-Wybraliśmy ofertę Ipopema Business Consulting między innymi dlatego, że firma ta zaproponowała realizację naszego systemu MIS na bazie wiodących w swojej kategorii, światowej klasy produktów, a także z uwagi na fakt, że jej zespół wdrożeniowy posiada duże doświadczenie w zakresie budowania Hurtowni Danych, instalacji rozwiązań Hyperion oraz wiedzę w zakresie systemu Oracle E-Business Suite – powiedział Łukasz Meissner, CFO Grupy Raben.
O Grupie Raben
Grupa Raben jest dostawcą usług logistycznych działającym na rynkach europejskich od ponad 75 lat. Kompleksowy zakres rozwiązań logistycznych obejmuje transport drogowy, morski i lotniczy oraz magazynowanie wraz z całym łańcuchem dostaw. Dysponuje powierzchnią 485 000 m2 zlokalizowaną w 10 krajach Europy. 5200 pracowników zapewnia wysoką jakość obsługi towarów. W skład Grupy Raben wchodzą następujące marki: Raben, Transkam, Raben Sea&Air oraz Fresh Logistics.
O Korporacji Oracle
Oracle jest największym na świecie dostawcą kompletnego, otwartego i zintegrowanego oprogramowania biznesowego oraz zestawów sprzętowych. Więcej informacji na stronie www.oracle.com
Znaki towarowe
Oracle i Java są zarejestrowanymi znakami towarowymi korporacji Oracle i/lub jej filii.
Inne nazwy mogą być znakami towarowymi zarejestrowanymi na rzecz odpowiednich osób uprawnionych.
Oracle Polska i Raben na Facebooku
http://www.facebook.com/OraclePolska
http://www.facebook.com/pages/Raben-Group/246227514204?v=wall
Blogi Oracle Polska oraz Grupy Raben
http://oracle-pl.blogspot.com/
http://logistycznie.blog.pl/
Kontakt
Katarzyna Pilarska, PR Manager Oracle Polska, tel. 0 602 410 795
Katarzyna.Pilarska@oracle.com
Bogna Błasiak-Niciejewska, Dyrektor Marketingu Grupy Raben, tel. +48 61 89 88 236
Bogna.Blasiak@raben-group.com
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz