czwartek, 28 marca 2013

Aplikacje Oracle Fusion - nowy paradygmat informatycznych rozwiązań biznesowych



Żyjemy w czasach, w których liczba użytkowników urządzeń mobilnych kilkakrotnie przewyższa liczbę komputerów podłączonych do Internetu, użytkownicy końcowi nie chcą już pracować z aplikacjami nie przypominającymi ich ulubionych portali społecznościowych, zaś firmy stwierdzają, że biznes zmienia się zbyt szybko, aby inwestować w rozwiązania, których implementacja i zwrot z inwestycji trwają latami. 

Powyższe uwarunkowania wywołują ogromną zmianę w sposobie rozumienia, jak IT powinno wspierać biznes. Dziś coraz więcej użytkowników rozumie, że biznes i praca nie muszą odbywać się tylko w biurze. Chcą korzystać z aplikacji biznesowych gdziekolwiek się znajdują - w podróży, w domu, podczas odwiedzin u klienta itp.
Myślą przewodnią dla Aplikacji Oracle Fusion stało się dostarczenie takich aplikacji biznesowych, które łączyłyby korporacyjne wymogi odnośnie skalowalności, efektywności działania, czy bezpieczeństwa z powszechnym oczekiwaniem, że korzystanie z aplikacji biznesowej nie jest bardziej skomplikowane i mniej przyjazne niż korzystanie z portalu internetowego. W aplikacjach nowej generacji ocenę pracownika można wykonać w trybie dyskusji na forum lub czacie, system uczy się zachowań klienta na podstawie jego zachowania w Internecie, zaś harmonogram produkcji można zoptymalizować przesuwając palcem grafikę na tablecie lub smartfonie. Na dodatek nie trzeba - jak to było w przeszłości - płacić za długotrwałą usługę wdrożeniową, licencje czy sprzęt, ponieważ większość tych aplikacji jest dostępna także w chmurze, zaś firma z nich korzystająca ponosi jedynie koszty miesięcznego abonamentu za korzystanie z usług. Oczywiście klasyczna instalacja na własnych serwerach i z własną licencją jest nadal możliwa.

Główne wyróżniki Aplikacji Fusion oraz Aplikacji Oracle dostępnych w chmurze to:
-NIEOGRANICZONY DOSTĘP. Dostęp do funkcji systemu jest możliwy z wielu platform - począwszy od przeglądarek, poprzez urządzenia mobilne i telefony, aż do apletów załączanych do popularnych pakietów biurowych oraz programów obsługujących pocztę elektroniczną (MS Outlook, Notes, Beehive itp.).
-KREATORY. Użytkownik końcowy ma do dyspozycji szerokie spektrum narzędzi do personalizacji, czyli tzw. kreatory (ang. composers), dzięki którym dopasowuje wygląd i sposób działania aplikacji do własnych preferencji. Kreatorów można używać w trakcie działania aplikacji, bez konieczności logowania/wylogowania systemu, a także bez konieczności programowania. Za ich pomocą można przykładowo definiować:

  • wygląd ekranów - np. sposób rozmieszczenia na nich funkcji, 
  • przebieg procesów decyzyjnych i logikę procesu,
  • układy sprawozdań i kokpitów informacyjnych,
  • powiązania i przepływ danych między aplikacjami.

-WSPARCIE DLA TECHNIK SPOŁECZNOŚCIOWYCH W RAMACH FIRMY. Plany sprzedaży, strategię marketingową, zarządzanie talentami, tworzenie budżetu i wiele innych operacji wymagających pracy grupowej znacznie łatwiej przeprowadzić, gdy na bieżąco można wymieniać się informacjami o postępie prac, uwagami, dokumentami i wyliczeniami. Nowe aplikacje Oracle zapewniają narzędzia pomocnicze dla funkcji opartych o działania grupowe - takie, jak fora dyskusyjne, rekomendacje, chat, czy platforma wymiany multimediów. 
-INTEGRACJA Z POPULARNYMI SERWISAMI. Dzięki włączeniu do Aplikacji Oracle powiązań z takimi serwisami jak Facebook czy LinkedIn możliwe jest ich wykorzystanie do obsługi wielu procesów na styku organizacji ze światem zewnętrznym - od marketingu internetowego począwszy, poprzez obsługę serwisową, aż do rekrutacji przez Internet.

Więcej na temat Oracle Fusion Applications

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz