czwartek, 7 stycznia 2016

Oracle Cloud. Poznajmy się!

Mariusz Ludwiński
Rok 2015 był rokiem przełomowym dla chmury informatycznej. Do tej pory główny nurt menedżerów ze środowisk biznesowych postrzegał cloud jako dodatek do tradycyjnej infrastruktury. 
"Fajne rozwiązanie, ale nie entuzjazmujmy się zanadto. W końcu, co serwer za ścianą, to serwer za ścianą". Teraz menedżerowie rozumieją, że „IT równa się chmura”, że to rozwiązanie w pełni funkcjonalne i zaaprobowane przez największe korporacje. Zmiana tego postrzegania nastąpiła dzięki Oracle – a dokładnie, dzięki strategii biznesowej firmy oraz wynikającym z niej usługom, zaprezentowanym na konferencji Oracle OpenWorld, w dniach 25-29 października 2015 w San Francisco.

Pełen zakres Chmury
Na konferencji zostało ogłoszonych 45 nowych produktów i usług Oracle, których wspólnych mianownikiem była właśnie chmura: Oracle Cloud. Chmura to najważniejsza i jedyna strategia, za którą firma stoi w stu procentach. Wszystkie rozwiązania Oracle są dostępne jednocześnie w modelu on-premise oraz w chmurze, m.in. Java, baza danych Oracle 12c, rozwiązania Revenue Management, Product Lifecycle Management, Big Data Discovery, WebLogic Server. Jakość techniczna, standardy korzystania i wydajność tych samych rozwiązań on-premise i w chmurze są dokładnie takie same. Niezależnie czy mowa o rozwiązaniach IaaS (Exadata), PaaS (m.in. Java), czy SaaS (np. Revenue Management).
Najszerszy na rynku portfel rozwiązań, pełne trzy warstwy IT w modelu chmury (infrastruktura, platforma, software), identyczny kod/funkcje/wydajność rozwiązań on-premise i w chmurze: to trzy fundamenty oferty Oracle Cloud. Dzięki nim menedżerowie działów biznesowych mogą nabywać usługi informatyczne zgodnie z wielkością budżetów operacyjnych i własnymi potrzebami. Potrzeby te mogą wyrazić, odpowiadając na typowe pytania biznesowe. Jaki problem biznesowy chcesz rozwiązać? Które wskaźniki biznesowe chcesz polepszyć? Jakie efekty biznesowe chcesz uzyskać? W odnalezieniu obszarów do poprawy, zdefiniowaniu celów biznesowych, zakresu wymaganego wdrożenia oraz zbudowaniu szczegółowej architektury IT pomagają wykwalifikowani konsultanci, inżynierowie i architekci Oracle oraz autoryzowanych firm wdrożeniowych.

Niezbędne wsparcie IT
Mimo że konsulting chmury koncentruje się na potrzebach i celach biznesowych, to wymaga zaangażowania ze strony całego działu IT. Sami menedżerowie biznesowi nie kupią dobrej chmury, ponieważ nie zaprojektują struktury korzystania z danych firmowych, integracji z innymi rozwiązaniami IT działającymi w firmie, ani nie zapewnią zgodności z wewnętrznym regulaminem Data Governance ‒ a te działania są niezbędne, by chmura działała wydajnie i realizowała założone wcześniej cele. Działy IT są zatem niezbędne w firmie korzystającej z chmury.
Usługi Oracle Cloud można zamawiać samodzielnie przez portal Oracle oraz Oracle Cloud Marketplace, jak również poprzez autoryzowanych partnerów wdrożeniowych. Większość usług można przetestować. 30-dniowe wersje Trial, za darmo, z pewnymi ograniczeniami ilościowymi, są dostępne na stronie https://cloud.oracle.com/en_US/home.

Pełna wersja artykułu ukazała się na portalu Chmurowisko.pl

O Autorze
Mariusz Ludwiński, to dziennikarz z wieloletnim doświadczeniem, piszący na tematy IT, biznesu oraz połączenia obu tych zjawisk. Szczególnie interesuje się innowacyjnymi technologiami IT – takimi jak chmura, czy Big Data. Współpracuje z wieloma mediami – takimi, jak IT Reseller, czy portal Chmurowisko.pl, poświęcony całkowicie tematyce cloud computing.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz