piątek, 15 kwietnia 2016

Koncepcja IoT wymaga innowacyjnych aplikacji

Neil Sholay, szef Oracle Digital, EMEA
Rok 2016 zapowiada się jako rok rozkwitu koncepcji Internetu rzeczy (Internet of Things, IoT). Na rynku dostępne są już rozwiązania wykorzystujące tę ideę. 
Przykładem może być inteligentna lodówka firmy Samsung zaprezentowana podczas pokazów Consumer Electronics Show w Las Vegas. Oprócz możliwości sprawdzania zawartości za pośrednictwem smartfona, urządzenie pomaga swoim użytkownikom planować zdrowszą dietę dla całej rodziny. Inną atrakcją imprezy CES były samochody wyposażone w czujniki i urządzenia różnych firm, m.in. Bosch, które umożliwiają automatyczną jazdę. Każdy, kto śledzi nowości wprowadzane przez Google wie, że wkrótce na nasze ulice wyjadą samochody niewymagające prowadzenia, które będą wykorzystywały technologię IoT do nawigacji i unikania kolizji. 

Koncepcja IoT ma znaczenie zarówno dla konsumentów, jak dla firm. IoT może pomóc budować silniejsze relacje z klientami, jeśli używanie zwyczajnych produktów urośnie do rangi niezapomnianych doświadczeń. Jak wspomniano w tym artykule, niezwykłość inteligentnej lodówki firmy Samsung tkwi nie w samym urządzeniu, a w możliwości współpracy z telefonami marki Samsung – takie kompleksowe rozwiązanie pozwala utrwalać świadomość marki oraz wzmacniać relacje z klientami. 

Obecny czas jest dla IoT kluczowy – to właśnie teraz technologia ta jest gotowa, aby zająć centralne miejsce w naszym domu i naszym życiu. Należy przy tym pamiętać, że czynnikiem odgrywającym w jej sukcesie kluczową rolę są innowacyjne aplikacje. IoT nie polega tylko na wyposażaniu urządzeń w „inteligencję” i czujniki – to bardziej tworzenie innowacyjnych aplikacji wykorzystujących tę technologię w celu zapewniania wartości dodanej. Firmy muszą zatem mieć możliwość eksperymentowania w zakresie aplikacji IoT w otoczeniu niskiego ryzyka i przy niskich kosztach. Jedynym sposobem na zaspokojenie tej potrzeby są platformy w chmurze (PaaS). Platforma w chmurze pozwala twórcom aplikacji IoT na ich szybkie opracowywanie i testowanie. Taki model znacznie obniża koszty i czas opracowywania, ponieważ deweloperzy mogą wykorzystywać dostępne na platformie wstępnie skonfigurowane narzędzia. Dalsze obniżenie kosztów wynika z faktu, że deweloperzy potrzebują jedynie bazy danych, pamięci i zasobów komputerowych, podczas gdy w przeszłości tworzenie aplikacji wymagało czasochłonnego i kosztownego budowania osobnych środowisk programistycznych.

W rezultacie deweloperzy otrzymują swobodę eksperymentowania oraz wypróbowywania aplikacji IoT w chmurze pod kątem generowania wartości dodanej, czy to w postaci poprawy wydajności przedsiębiorstw, czy stworzenia nowej usługi dla klientów. Aplikacje, które pomyślnie przechodzą testy, można od razu skalować w górę, zwiększając zakres zasobów lub, jeśli taka koncepcja jest bardziej odpowiednia, przenosząc je do systemów firmowych. Platformy w chmurze pozwalają zatem firmom w sprawniejszy sposób opracowywać aplikacje, co stanowi później czynnik kluczowy przy opracowywaniu całkowicie innowacyjnych aplikacji IoT zapewniających przewagę konkurencyjną. Jednym z czynników stojących za sukcesem platform w chmurze jest możliwość całkowitego zintegrowania danych z całej firmy. Dzięki platformom w chmurze firmy mogą połączyć istniejące w różnych lokalizacjach dane (np. CRM, systemy sprzedaży i marketingu, a nawet pozbawione struktury dane z platform społecznościowych) i udostępnić je w aplikacjach, które tego wymagają. 

U progu epoki rozwiązań wykorzystujących koncepcję IoT staje się oczywiste, że sukces przedsiębiorstwa wymaga innowacji i integracji. Jeżeli chcesz dowiedzieć się, w jaki sposób platformy w chmurze mogą pomóc Twojej firmie zrealizować te cele, pobierz nasz przewodnik PaaS.

Artykuł powstał we współpracy z firmą Intel.
Intel® i logo Intel są znakami towarowymi firmy Intel Corporation w Stanach Zjednoczonych i/lub innych krajach.

Więcej na temat Oracle PaaS

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz