Bob Evans, wiceprezes Korporacji Oracle ds.
komunikacji
Zgodnie z
zapowiedzią, prezentujemy niniejszym listę najważniejszych wyzwań
strategicznych dla dyrektorów IT w 2016, którą przygotował Bob Evans, wybitny
komentator i felietonista, szef Działu Komunikacji Oracle Corp. Opierają się
one na zaprezentowanych w poprzednim poście czterech kluczowych rolach nowoczesnego
dyrektora IT, jakie przypadają im w udziale w bieżącym roku.
Stworzenie nowych strumieni przychodów. Cyfryzacja
naszego życia codziennego otwiera ogromne możliwości dla informatycznych
innowacji polegających na nowych produktach, usługach lub ofertach typu „dane
jako produkt” oraz innych innowacji, które zwiększają zarówno zaangażowanie
klientów, jak i przychody.
Stworzenie nowej kultury możliwości. Przetwarzanie
w chmurze i eksplozja usług mobilnych i społecznościowych to dla
dyrektorów ds. informatycznych doskonałe podstawy do pokazania działom
biznesowym na całym świecie, że dział informatyczny porzucił swoje stare,
negatywne podejście, a skrót „IT” oznacza to, co jest dla niego naprawdę ważne,
czyli innowacje i transformację.
Stworzenie fascynujących, a zarazem użytecznych aplikacji. Jaki procent działu informatycznego jest
teraz skupiony na opracowywaniu aplikacji ukierunkowanych na klientów? A jak się ma ta liczba do danych z ubiegłego
roku? Światowej klasy dyrektorzy ds. informatycznych
znajdą sposoby na przekształcenie swoich zespołów w motory napędowe
zaangażowania klientów, a kluczową rolę odegra tutaj tworzenie aplikacji.
Promowanie korzyści biznesowych płynących z przetwarzania w chmurze. Dzięki chmurze cykle opracowywania produktów
są krótsze, trendy w zachowaniach klientów można szybciej wykrywać, najlepsi
pracownicy mogą wziąć udział w tworzeniu planów rozwoju zawodowego, a
dyrektorzy finansowi mogą spojrzeć w przyszłość, a nie tylko w przeszłość.
Promowanie mocy cyfrowego biznesu. Jak
stwierdził Jim Fowler, dyrektor ds. informatycznych w GE, połączenie
możliwości cyfrowych z tradycyjnymi produktami i usługami otwiera duże
możliwości zapewniania klientom większych korzyści, ponieważ dostarcza wiedzę
na temat tego, jak działają produkty, oraz tego, które nowe usługi są
najbardziej rentowne, gdzie i kiedy promować określone produkty oraz którzy
spośród najlepszych pracowników mogą odejść z firmy.
C.D.N.
C.D.N.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz