środa, 27 stycznia 2016

Najważniejsze wyzwania dla CIO w 2016, cz. 2

Bob Evans, wiceprezes Korporacji Oracle ds. komunikacji

Zgodnie z zapowiedzią, prezentujemy niniejszym listę najważniejszych wyzwań strategicznych dla dyrektorów IT w 2016, którą przygotował Bob Evans, wybitny komentator i felietonista, szef Działu Komunikacji Oracle Corp. Opierają się one na zaprezentowanych w poprzednim poście czterech kluczowych rolach nowoczesnego dyrektora IT, jakie przypadają im w udziale w bieżącym roku.

Stworzenie nowych strumieni przychodów. Cyfryzacja naszego życia codziennego otwiera ogromne możliwości dla informatycznych innowacji polegających na nowych produktach, usługach lub ofertach typu „dane jako produkt” oraz innych innowacji, które zwiększają zarówno zaangażowanie klientów, jak i przychody.

Stworzenie nowej kultury możliwości. Przetwarzanie w chmurze i eksplozja usług mobilnych i społecznościowych to dla dyrektorów ds. informatycznych doskonałe podstawy do pokazania działom biznesowym na całym świecie, że dział informatyczny porzucił swoje stare, negatywne podejście, a skrót „IT” oznacza to, co jest dla niego naprawdę ważne, czyli innowacje i transformację.

Stworzenie fascynujących, a zarazem użytecznych aplikacji. Jaki procent działu informatycznego jest teraz skupiony na opracowywaniu aplikacji ukierunkowanych na klientów? A jak się ma ta liczba do danych z ubiegłego roku? Światowej klasy dyrektorzy ds. informatycznych znajdą sposoby na przekształcenie swoich zespołów w motory napędowe zaangażowania klientów, a kluczową rolę odegra tutaj tworzenie aplikacji.

Promowanie korzyści biznesowych płynących z przetwarzania w chmurze. Dzięki chmurze cykle opracowywania produktów są krótsze, trendy w zachowaniach klientów można szybciej wykrywać, najlepsi pracownicy mogą wziąć udział w tworzeniu planów rozwoju zawodowego, a dyrektorzy finansowi mogą spojrzeć w przyszłość, a nie tylko w przeszłość.

Promowanie mocy cyfrowego biznesu. Jak stwierdził Jim Fowler, dyrektor ds. informatycznych w GE, połączenie możliwości cyfrowych z tradycyjnymi produktami i usługami otwiera duże możliwości zapewniania klientom większych korzyści, ponieważ dostarcza wiedzę na temat tego, jak działają produkty, oraz tego, które nowe usługi są najbardziej rentowne, gdzie i kiedy promować określone produkty oraz którzy spośród najlepszych pracowników mogą odejść z firmy.

C.D.N.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz