Żyjemy w czasach, w których liczba użytkowników urządzeń mobilnych kilkakrotnie przewyższa liczbę komputerów podłączonych do Internetu, użytkownicy końcowi nie chcą już pracować z aplikacjami nie przypominającymi ich ulubionych portali społecznościowych, zaś firmy stwierdzają, że biznes zmienia się zbyt szybko, aby inwestować w rozwiązania, których implementacja i zwrot z inwestycji trwają latami.
Powyższe uwarunkowania wywołują ogromną zmianę w sposobie rozumienia, jak IT powinno wspierać biznes. Dziś coraz więcej użytkowników rozumie, że biznes i praca nie muszą odbywać się tylko w biurze. Chcą korzystać z aplikacji biznesowych gdziekolwiek się znajdują - w podróży, w domu, podczas odwiedzin u klienta itp.
Myślą przewodnią dla Aplikacji Oracle Fusion stało się dostarczenie takich aplikacji biznesowych, które łączyłyby korporacyjne wymogi odnośnie skalowalności, efektywności działania, czy bezpieczeństwa z powszechnym oczekiwaniem, że korzystanie z aplikacji biznesowej nie jest bardziej skomplikowane i mniej przyjazne niż korzystanie z portalu internetowego. W aplikacjach nowej generacji ocenę pracownika można wykonać w trybie dyskusji na forum lub czacie, system uczy się zachowań klienta na podstawie jego zachowania w Internecie, zaś harmonogram produkcji można zoptymalizować przesuwając palcem grafikę na tablecie lub smartfonie. Na dodatek nie trzeba - jak to było w przeszłości - płacić za długotrwałą usługę wdrożeniową, licencje czy sprzęt, ponieważ większość tych aplikacji jest dostępna także w chmurze, zaś firma z nich korzystająca ponosi jedynie koszty miesięcznego abonamentu za korzystanie z usług. Oczywiście klasyczna instalacja na własnych serwerach i z własną licencją jest nadal możliwa.
Główne wyróżniki Aplikacji Fusion oraz Aplikacji Oracle dostępnych w chmurze to:
-NIEOGRANICZONY DOSTĘP. Dostęp do funkcji systemu jest możliwy z wielu platform - począwszy od przeglądarek, poprzez urządzenia mobilne i telefony, aż do apletów załączanych do popularnych pakietów biurowych oraz programów obsługujących pocztę elektroniczną (MS Outlook, Notes, Beehive itp.).
-KREATORY. Użytkownik końcowy ma do dyspozycji szerokie spektrum narzędzi do personalizacji, czyli tzw. kreatory (ang. composers), dzięki którym dopasowuje wygląd i sposób działania aplikacji do własnych preferencji. Kreatorów można używać w trakcie działania aplikacji, bez konieczności logowania/wylogowania systemu, a także bez konieczności programowania. Za ich pomocą można przykładowo definiować:
- wygląd ekranów - np. sposób rozmieszczenia na nich funkcji,
- przebieg procesów decyzyjnych i logikę procesu,
- układy sprawozdań i kokpitów informacyjnych,
- powiązania i przepływ danych między aplikacjami.
-WSPARCIE DLA TECHNIK SPOŁECZNOŚCIOWYCH W RAMACH FIRMY. Plany sprzedaży, strategię marketingową, zarządzanie talentami, tworzenie budżetu i wiele innych operacji wymagających pracy grupowej znacznie łatwiej przeprowadzić, gdy na bieżąco można wymieniać się informacjami o postępie prac, uwagami, dokumentami i wyliczeniami. Nowe aplikacje Oracle zapewniają narzędzia pomocnicze dla funkcji opartych o działania grupowe - takie, jak fora dyskusyjne, rekomendacje, chat, czy platforma wymiany multimediów.
-INTEGRACJA Z POPULARNYMI SERWISAMI. Dzięki włączeniu do Aplikacji Oracle powiązań z takimi serwisami jak Facebook czy LinkedIn możliwe jest ich wykorzystanie do obsługi wielu procesów na styku organizacji ze światem zewnętrznym - od marketingu internetowego począwszy, poprzez obsługę serwisową, aż do rekrutacji przez Internet.
Więcej na temat Oracle Fusion Applications
Innowacyjnym rozwiązaniem biznesowym, które zyskuje co raz większą popularność jest efaktoring. Dzięki oferowanemu przez NFG http://nfg.pl/ usłudze faktoringu online przedsiębiorcy mają szybki dostęp do środków finansowych przetrzymywanych na fakturach. Cały proces uwolnienia funduszy z faktur odbywa się przez internet i trwa przeważnie kilka minut.
OdpowiedzUsuń