Zdaniem firmy Oracle w bieżącym roku zacznie się praktyczne wdrażanie systemów informatycznych do obsługi takich „rojów”. Internet Rzeczy przejdzie zatem z fazy pojedynczych urządzeń do zintegrowanych platform, które będą przekształcać napływające dane w informacje wartościowe dla biznesu oraz tworzyć modele oparte na bogatych zasobach danych.
Problemy z Internetem Rzeczy dotyczą przede wszystkim trzech obszarów: integracji, analizy i bezpieczeństwa. Chodzi o to, że gdy „roje” wymieniają informacje, inteligentne urządzenia współużytkują coraz więcej rozproszonych między nimi danych, które następnie trafiają z powrotem do systemu przedsiębiorstwa. Kontrolowanie tych obszarów będzie więc coraz bardziej skomplikowane. Równocześnie firmy uświadamiają sobie, że do rozwiązania tych problemów można wykorzystać technologie chmurowe. Oto najważniejsze wnioski z niedawnych badań przeprowadzonych przez Longitude i Oracle, opublikowanych w raporcie „Lessons from the Cloud”:
- Modernizacja procesów zarządzania danymi ułatwia eksperymenty. Zarządzanie danymi w chmurze zwiększa możliwości ich praktycznego wykorzystania. 80% firm, które od dawna korzystają z chmury, stwierdziło, że ułatwia im ona eksperymentowanie z różnymi modelami danych, a 77% powiedziało to samo o generowaniu wartościowych informacji na podstawie danych i dodało, że był to dla nich główny powód migracji do chmury.
- Łączenie i rozszerzanie aplikacji zwiększa ich funkcjonalność, a model platformy jako usługi (PaaS) ma korzystny wpływ na różne aspekty integrowania aplikacji. Ponad połowa respondentów stwierdziła, że platforma taka pomaga im w integrowaniu aplikacji działających w chmurze i środowiskach lokalnych, łączeniu aplikacji przez zintegrowane strumienie danych oraz w dodawaniu do aplikacji nowych funkcjonalności i usług.
- Chmura ułatwia uzyskiwanie wartościowych, przydatnych w praktyce informacji. Przedsiębiorstwa, które od dawna z niej korzystają, mają większe możliwości w zakresie analizy danych: ponad 60% stwierdziło, że dzięki chmurze może efektywniej analizować większość typów danych oraz szerzej korzystać z automatyzacji i wizualizacji opartej na automatycznym uczeniu. Ponad połowa respondentów wskazała również na duże możliwości analizy danych nierelacyjnych. 40% całej badanej próby zauważyło poprawę w tych obszarach, z czego wynika, że im dłużej firma korzysta z chmury, tym większy ma potencjał w zakresie generowania wartościowych informacji na podstawie swoich danych.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz